Det er vist også MyBlogLog på WordPress.dk. Men I har da fuldstændig ret i, at alt der ikke virker ved at knipse med fingrene er irriterende.
rimelig stor kontrast i brugervenlighed
Uden tvivl. Og meget stor forskelligehed i udviklingsstadie, antal udviklere, antal brugere og antal plugins. Og ikke mindst stor forskellighed i mit kendskab til plugins.
Hvis I gider bruge nogle minutter på det, er jeg meget interesseret i at blive henvist til et par gode plugins, hvor vi kan bruge samme system begge steder (eks. Gravatars, hvis det kører ok nu). Vi skiftede til MyBlogLog da Gravatar.com var nede i nogle måneder. At hoste billeder lokalt er ikke en option - så vil jeg langt hellere give et af de universelle sites lidt props.
Krav:
1. Universelt system
2. Samme system på både blog og i forum
3. Stabilt system
Udvælges efter hvad flest bruger og kan forventes at komme til at bruge.
Da jeg installerede de to plugins, kunne kun MyBlogLog klare den sag. At de senere er blevet overtaget af Yahoo skulle gerne understøtte både #1 og #3 samtidig med, at jeg går ud fra, at flere mennesker har et Yahoo-login end en Gravatar.com-konto. ved upload af billede til MyBlogLog får man endda tilbudt at lade billedet være standard i alle Yahoo-profiler, man måtte have. Det er et stort plus for de af os, der bruger flere af deres services.
Ikke desto mindre: Lad os meget gerne tage snakken, og lad mig meget gerne vide, hvilke plugins der ser ud til at være coolest :)