Hey,
Jeg kan ikke finde det sted i CSS'en, hvor jeg styler menuen i Twenty Twelve...
http://jeanjensen.dk
Hey,
Jeg kan ikke finde det sted i CSS'en, hvor jeg styler menuen i Twenty Twelve...
... jeg skal blot ændre lidt på padding, baggrundsfarve på selve menuen, samt på drop down.
Hej Jean Jensen
Normalt ligger css'en i style.css som kan tilgåes fra wordpress admin via udseende -> editor
Men i nogle tilfælde kan den der har lavet temaet bruge andre css filer som ligger i en anden mappe, det kræver dog ftp adgang for at rette i dem.
Jo tak, den er jeg med på: Twenty Twelve har så vidt jeg kan se, kun ét CSS, og mit spørgsmål går så på, hvor i CSS'en jeg finder menuen?
Du kan bruge google chrome.
1. højreklik på din menu, vælg "vis detaljer om elementet" så dukker der en boks op
2. i højre side kan du se den css kode der bliver brugt på det element og i hvilken fil samt linjen den er på i filen.
Du kan se linjenummer i venstre side i style.css inde i wordpress admin.
Åhhh ja - det var jo en smart måde at gøre det på, tak!
Når nu Chrome viser class="menu-flyttemenu-container", hvor finder jeg så den i CSS'en ('flyttemenu' er jo en jeg har kreeret)?
I højre side af dine boks i google chrome, vises dit css når du har klikket på dit element med klassen menu-flyttemenu-container.
Der vil også stå i hvilken fil og på hvilken linje.
Du skal klikke på "li" elementet istedet, jeg tror at det meste ligger af css egenskaber ligge der.
Det er enten margin/padding tror jeg
Du skal være logget ind for at skrive.