Undskyld mig, men bliver altså forvirret over udtrykkene "Tema" og "Skabelon". Er det to forskellige ting, eller blot to ord for det samme?
Forskel på Tema og Skabelon
(11 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
I min lille verden, er det ét fedt:
Tema er den nøgne oversættelse af Theme, men ret beset, så er det jo en skabelon.
Potato ~ Potato
Medina ~ MadanonnaJean Jensen
http://jeanjensen.dkSkrevet 12 years siden # -
He, he, nu har jeg fundet på et spørgsmål som er endnu mere naivt:
Jeg har en WP-installation med standardtemaer, samt "Responsive" fra CyberChimps. Det er min diverse-legeplads og tager udgangspunkt i nogle firmadata.
Jeg skal bare lige have det helt på det rene: Temaer er forskellige "ansigt" til de samme[i] data, right?
Altså: Hvis jeg samtidig gerne vil arbejde med andre projekter, f.eks. om at samle på frimærker eller en blog om tibetansk filologi, så er jeg altså nødt til at have et (sub)domæne med en komplet WP-installation til hver af dem?
Skrevet 12 years siden # -
Jow, temaer er nyt ansigt til de samme øjenbryn og tænder, om du vil. Prøv at skifte temaet - du får den samme information, bare i en ny forklædning.
Eller du kan installere Multi-site:
http://codex.wordpress.org/Create_A_NetworkPå den måde kan du have multi mange sites, såsom xxyyzz.domæne.kom eller domæne.kom/xxzzyy - og hvert site kan ha' hver sit tema/skabelon. Men det kræves dog, at temaer/skabeloner er installeret på domæne.kom
Håber det giver mening, ellers må andre på banen...
Vil det genere nogen, hvis jeg om lidt - en halv times tid - sletter denne streng ??
Den indeholder, så vidt jeg kan vurdere, kun meget lidt information af betydning.Skrevet 12 years siden # -
Sletter? Pu-ha, så skal jeg skynde mig at suge til mig inden den forsvinder. Jeg vil, til enhver tid, indordne mig de givne retningslinjer. At jeg stiller begynderspørgsmål, som åbenbart findes for magre, forstår jeg ikke helt, men ok med mig.
Det er ikke så meget spørgsmålet - men nogle af de udtryk, der anvendes bl.a. i svaret, som "falder mig for brystet"
Det er kendetegnende for dette forum, at vi altid skriver pænt og ordentligt.Skrevet 12 years siden # -
Tilbage til dit første spørgsmål
Tema = theme - en samling af filer.
Skabelon = template - en enkel fil.
@Henning: Point taken; jeg slår filteret til fremover.
Ditto.
Tak for tilbagemeldinger. Har lavet er par mindre rettelser, så strengen bliver stående.
Og så er overskriften også rettet af hensyn til vores interne søgefunktion ;-)
Mvh JohnSkrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved