Engelske datoer i poster m.v. - hvor retter jeg dem til danske?
Engelske datoer - hvor retter jeg dem til danske?
(23 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 18 years siden #
-
Indstillinger > Generelt.
Alternativt skal du ind i de enkelte template-filer f.eks. index.php og rette i de tags der ser således ud:
<?php the_time('F jS, Y') ?>
Og med denne tabel i hånden ændrer du det til noget mere dansk:
F.eks.:
<?php the_time('j. F Y') ?>
Skrevet 18 years siden # -
Hej Mark!
Tak skal du have.
Vil det også ændre october til oktober?Skrevet 18 years siden # -
Det er faktisk Renés oversættelse, der ændrer det, så vidt jeg har forstået. Det ændrer faktisk October til oktober. Måneder skrives med lille begyndelsesbogstav på dansk.
Jep, det er i .po/.mo filerne det står.
Man kan gå ind og rette i en eller anden fil, kan ikke huske hvad den hedder, men jeg vil da anbefale dig at gøre det via .mo/.poSkrevet 18 years siden # -
Hvad betyder at gøre det via .mo/.po?
Og hvor gør jeg det?På forhånd tak!
Du skal ikke ændre noget, hvis du bruger den danske oversættelse.
I mappen wp-content/languages/ er der som det eneste installeret denne fil: da_DK.mo
Også i mappen wp-includes/languages er der som det eneste installeret denne fil: da_DK.moJeg bruger themet: beautiful-day-2.0
Er der andet jeg kan gøre?
Hvorfor spørger du? Virker det ikke? Har du et link?
Hej
Jeg har en wordpress, hvor der ved siden af sidebar widgets står temaredigering. Dér har jeg selv redigeret datoer og andet inde, men jeg mangler også ligesom Anonymus at redigere april til April og vil derfor gerne vide hvor man gør det henne i temaredigering??
Der er nemlig ingen januar, februar... etc.. inde...Og det samme gælder min kalender, hvor der står m ti o to f l s. Der vil jeg hellere have M T O T F L S. Hvor ændrer man ugedagene i kalenderen henne???
Med venlig hilsen Mette
og på forhånd tak!
Der er ingen grund til at poste det samme indlæg i to tråde. Og så vil det være rart med en tilbagemelding, hvis du har løst problemet. Den ene tråd står som løst, men om det er dit problem eller den oprindelige trådstarters er ikke til at vide.
ja, det var også en fejl eftersom jeg kom til at poste indlægget i forkert kategori først! undskyld!
den er ikke løst!
Med venlig hilsen Mette
Du kan sagtens skifte kategori efter indlægget er postet. Ellers kan jeg i hvert fald. Jeg gør det løbende, da stort set alle poster deres indlæg i "Problemer efter installering" af en eller anden grund.
Som der står andetsteds, så er det med månederne ikke lige til at redigere. Måneder på dansk skal med lille, f.eks. i indlæggets tidsstempel, men det giver et problem, når måneden er en overskrift og man gerne ser det med stort. Alt kan jo lade sig gøre, men lige problem ville jeg leve med. Der er ikke en fjong løsning på det, da månederne hives ud af den danske oversættelse.
Ang. kalenderen så ser det ud til at du bruger wp-calender. Kik i filerne til plugin'et. De dage er defineret et sted og kan ændres samme sted.
Jeg har kun 2 plugins. Og det er "subscribe to comments" og "anti-spam-words".
Så kan jeg ikke gennemskue, hvor kalenderen kommer fra. Kik på dine filer.
Har kigget dem igennem. Der er ingen der hedder "calendar", så nu er jeg også mystificeret.
Kalenderen er en del af mine widgets. Hjælper det??
Ja, det hjælper. Der er nogle standardwidgets og kalenderen er en af dem. Ergo henter den dagene fra den danske oversættelse, hvor dagene er med småt.
Du må i gang med PoEdit, hvis du vil rette det. Måske kan René overveje at lave dagsforkortelserne med stort. De må stå et sted i oversættelsen og der kan argumenteres for at de bruges i en slags overskrifter, hvorfor de bør være stå med stort.
Ja har downloadet poedit for et stykke tid siden men så strander jeg. Poedit vil ikke åbne noget!
Hmm...Skrevet 18 years siden # -
Det er der folk der kan hjælpe med her. Jeg har ikke den store rutine med PoEdit.
Ulempen er, at du skal ændre det, hver gang du opdaterer.
Jeg har rettet m til M, ti til Ti osv. i nyeste udgave af da_DK.mo. Nyeste udgave kan ALTID findes på http://svn.automattic.com/wordpress-i18n/da_DK/trunk/messages/ . Der ligger også nyeste udgave af da_DK.po, som er den fil, man selv kan redigere i med poEdit.
Korte og lange udgaver af dag- og månedsnavne (hhv. man., mandag, jan. og januar) bliver ikke lavet om i den officielle udgave da de også indgår i tekststrenge som eksempelvis "skrevet af shevy mandag den 13. jan. 2007".
I mappen wp-content/languages/ er der som det eneste installeret denne fil: da_DK.mo
Også i mappen wp-includes/languages er der som det eneste installeret denne fil: da_DK.moDu bør slette mappen "languages" i "wp-includes". Det er sprogfilernes gamle placering.
Flot og hurtigt arbejde!
Skrevet 18 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved