Da jeg gerne vil bruge wordpress til at lave "statiske sider" og ikke som blog, har jeg fået den vane bare at fjerne alt i comments.php, så står der nemlig ikke "comments are closed" eller alt mulig andet der har med kommentarer at gøre, på mine sider. Men er det nu så smart bare at fjerne alt? Kan I give eksempler på ulemper som det kan medføre? Er der er "bedre" metode til at undgå alt vedr. kommentarer?
fjerne alt i kommentar?
(15 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 14 years siden #
-
Jeg gør det the same way.;-)
Syntes det ser fjollet ud med "kommentarer lukket" eller lignende på en egentlig hjemmeside.Hvis du er nervøs for at rode dig ud i noget, kan du vel blot fjerne tekst mellem " og "
Mvh JohnSkrevet 14 years siden # -
Jeg har lavet en template til "pages" hvor alt hvad er har med kommentarer er fjernet. Derved kan man stadigt benytte comments.php på udvalgte steder.
Mvh
JacobSkrevet 14 years siden # -
Er der er "bedre" metode til at undgå alt vedr. kommentarer?
Du kan vel bare fjerne referencen til filen i page.php
Skrevet 14 years siden # -
Jeg sletter aldrig noget. Jeg bortkommenterer det i stedet. Put <!-- ind før og --> efter.
@Mark
Forskellen er ens ;-)Skrevet 14 years siden # -
Nej, forskellen er ikke ens. Det er meget nemmere at forstryde når det blot er bortkommenteret.
/ask
Jeg vil stadig påstå, at det er bedst at fjerne referencen til filen, da det samtidig vil gøre sitet hurtigere, da det skal generere mindre data.
@Steffen korrekt.
Skulle man fortryde er det jo blot at overskrive filen med den originale fil som ligger som backupSkrevet 14 years siden # -
Ja, jeg er da enig med Steffen i at det smarteste er at fjerne referencen til filen. Dog har jeg selv (som Mark) en tendens til (ihvertfald i første omgang) at udkommentere referencen i stedet for helt at fjerne den. Dette kommer sig nok af at jeg som regel retter temmeligt mange ting i mine templates, så det er ikke bare at hente en backup - så ryger man tilbage til "start". Når siden har været gennemtestet i noget tid og alt hvad der skal rettes til er blevet rettet, så kommer tiden til at ryde op og fjerne unødig kode (udkommenterede kodestykker).
Det er ikke altid at det kan betale sig at stirre sig blind på "overflødig" kode der skal indlæses. Hvis det bare er kommentarer går det ingen (stort set) forskel når en side skal hentes. Til gengæld kan man få rigtigt meget ud af at arbejde med at optimere grafiske elementer så de ikke er for store, samt at minimere scripts der kræver resourcer.
/ask
Tak for alle jeres svar - det er rart at høre lidt om, hvordan I forskellige løser opgaven.
Jeg tror egentlig Steffans metode er bedst (fjere referencen) men jeg har endnu ingen erfaring med php - og synes derfor det er lidt uoverskueligt at "finde" denne reference for at fjerne den.
Ideen med at udkommentere tar jeg til mig.
Endnu engang tak fordi I gider være så aktive herinde.
:) anja
Ja vi gør det forskelligt men bare resultatet er brugbart kommer det ikke så vidt hvordan vi hver enkelt løser det.
Men ligegyldigt hvad kræver det lidt PHP kendskabSkrevet 14 years siden # -
Hvis du har en page.php, så fjerner du simpelthen bare linien:
<?php comments_template(); ?>
Hvis der kun er en single.php, så kan du bruge et conditional-tag:
<?php if (!is_page(); ) ?>
<?php comments_template(); ?>
<?php endif; ?>
Tak Steffan - det var jo slet ikke så svært :)
Tak Steffan - det var jo slet ikke så svært :)
Velbekomme.
Og navnet er SteffenSkrevet 14 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.