Hej alle.
Kan jeg fjerne "Home" fra min hjemmeside? Det drejer sig om hjemmesiden "www.findkollegie.dk" og jeg anvender den seneste version af Wordpress.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig :-)
Hej alle.
Kan jeg fjerne "Home" fra min hjemmeside? Det drejer sig om hjemmesiden "www.findkollegie.dk" og jeg anvender den seneste version af Wordpress.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig :-)
I kan lige få et ordentlig link her: Findkollegie
Kender ikke dit thema, men det burde WP's indbyggede menufunktion kunne klare.
Undskyld jeg spørg lidt dumt - men hvad skal jeg gøre?
Gå ind i menufunktionen, opret en ny menu med dine menupunkter minus Home
ps hvis dit tema ikke understøtter WP's indbyggede menufunktion bør du rive det i stykker ;-)
Som skrevet, så kan dit thema have indflydelse, men
- opret en menu, kald den et eller andet og gem.
- tilføj de ønskede sider og gem.
- valg denne menu i themaets menuområder.
Husk at kontrollere dine skærmindstillinger, så de rigtige muligheder er fremme.
ps. rækkefølgen af siderne og hvilket niveau en side optræder på i menuen kan ændres med træk og slip
Okay. Har gjort det nu, men den for ikke den funktion at når man holder musen på dem, så falder de andre sider ned. Kan jeg få den igen?
Håber i forstår hvadf jeg mener :-)
Du skal have alle undersiderne med i menuen - træk og slip til det ønskede niveau under den rigtige hovedside
Ja okay - har fundet ud af det nu :-)
Mange tak for den gode hjælp. Er det en god idé, at skrive en Title Attribute til de forskellige sider? Jeg tænker rent søgemaskinemæssigt.
Kan jeg egentlig også ændre skriftypen i menupunkterne? :-)
#menu li {
background: none repeat scroll 0 0 transparent;
color: #555555;
float: left;
font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size: 14px;
margin: 0 3px 0 0;
padding: 0;
}
Find ovenstående i dit CSS.
Som du kan se er det verdana den tager først, og er den ikke installeret på brugerens pc går den til arial, osv
Umiddelbart har du allerede dine menunavne som ren tekst i menuen, så title-elementer vil kun være hvis du vil tilføje noget mere tekst end bare de ord der står i menuen nu. Men om søgemaskinerne vil lægge noget specielt i evt. title-tags er ikke til at sige.
Hej John.
Hvor finder jeg denne CSS? I Editor?
Okay, Jesper - mange tak for dit svar :-)
Okay - tak for det :-)
Ved godt at tråden er gammel. Men da jeg selv har haft samme udfordring vil jeg lige dele en mulig løsning for nybegyndere:
I menupunktet indstillinger/læsning kan vælges en permanent side som startside. Hvis man opretter en side som man gerne vil starte med og vælger den i læseindstillinger, så forsvinder menupunktet home.
Du skal være logget ind for at skrive.