Jeg vil gerne fjerne det sjove lille symbol efter kommentarerne:
Ingen har sagt noget »
Jeg kunne også godt tænke mig det ikke var centreret men stod ude i siden. Men hvordan gør jeg det?
Jeg vil gerne fjerne det sjove lille symbol efter kommentarerne:
Ingen har sagt noget »
Jeg kunne også godt tænke mig det ikke var centreret men stod ude i siden. Men hvordan gør jeg det?
Du skal kigge på ".post-comments {" i din CSS-fil til templaten.
Nej. Du skal bare slette:
»
Den hedder ambersand (og-tegn) nummertegn 187.
2 spørgsmål...
Nåja, du har naturligvis fuldstændig ret. Du skal slette i selve template-filerne, hvor den lille dobbeltpil er. Den er sikkert i flere filer.
Til gengæld vil jeg tro du skal finde linje 63 i style.css:
.narrowcolumn .postmetadata {
text-align: center;
}
og ændre "center" til "left" eller "right".
Igen kan jeg kun opfordre til at du læser noget om html/css. Disse justeringer er i den banale ende af almindelig html/css. Men jeg kunne selvfølgelig bare lade være med at svare :o)
En tilgangsmåde kunne være:
Åbn din side, vælg "Vis kilde". Find ud af hvilket tag, der omkranser den stump tekst, du vil have justeret. I tag'et står der formodentlig class=etellerandet (f.eks. class="postmetadata"). Find etellerandet i style.css og juster koden.
På samme måde ville du også have fundet ud af, hvad der laver den dobbeltpil eller hvordan du får centreret teksten i din sidebar jvf. dit tidligere spørgsmål.
Jeg har prøvet at læse om html, men jeg har åbenbart ikke helt fanget de simple ting - hvis det er for banalt undskylder jeg. Men tak for jeres hjælp :)
Jeg har prøvet at slette &tegnet efter teksten, men så vil siden slet ikke vises - så jeg troede, at jeg skulle have fat i mere end det. Jeg prøver mig lidt frem igen.
Igen - mange tak for hjælpen!
Nu fik jeg slettet den dims - det stod i en kode lidt før som jeg havde opdaget hvis jeg havde brugt "vis kilde" - hvilket jeg før har gjort, men glemt denne gang. Jeg beklager. Men tak for hjælpen alligevel!
"Vis kilde" er din ven. Firefox er god til "Vis kilde", da den farver syntaksen, så det er mere overskueligt. At IE 7 stadig bruger Notepad og ikke f.eks. Wordpad kan man undre siger over.
Jeg kaldte det banalt (i mangel af et bedre ord), fordi det er helt fundamentalt html og essentielt at kende en smule til, hvis man vil ændre på webside-layout. Og at det i øvrigt er i samme boldgade som mange af de andre spørgsmål til justeringer, du har spurgt til før. Men jeg fik da givet et par fif alligevel.
Særlige symboler (dobbeltpilen) er mere avanceret, men de er karakteriseret ved at have formen "& etellerandet ;". F.eks. æ, ø og å skrives også på den måde.
Jeg har som sagt også brugt "vis kilde" mange gange før - men nogle gange kan man stirre sig blind. Nu har jeg i hvert fald rettet det - så tusind tak for hjælpen.
Jeg er en spørgejørgen - jeg ved det! - men i og med dette stadig er nyt og jeg bliver lidt mere modig bliver der ved at dukke nye ting op. Mange af tingene (f.eks. dobbeltpilen der hedder noget med &) aner jeg ikke og vil jeg som oftest ikke se i "vis kilde" - men nu har jeg da noget at gå efter.
Tak for tippet mht. Firefox - den der notepad kan nemlig godt være lidt uoverskueligt. Det går dog bedre - på jobbet har jeg været inde og rette i bibliotekssystemets opsætning flere gange, og det åbner også i notepad, så det synes ikke så fremmed længere ;)
Jeg er glad for, du indrømmer, du er en spørge-jørgen ;o)
Jeg skal nok prøve at dæmpe mine spørgejørgen tendenser lidt ;)
Faktisk kæmpede jeg i går med nogle plugins, der bare ikke ville virke. Jeg var SÅ tæt på at starte en tråd, men så opdagede jeg, at jeg bare overførte dem til en forkert mappe (ikke til min blog, men til min sikkerhedskopi) - så tror pokker det ikke virkede. Men jeg kunne selv - hep hey :D
Du skal være logget ind for at skrive.