mit hovedproblem er ikke at lave et lukket medlemsforum men at lave mindst 4, således at gruppe A ikke kan se hvad gruppe B laver, men at ledergruppen har adgang til alle grupper.
Så ville jeg helt sikkert vælge members. Fordi det tager afsæt i de eksisterende roller, men med mulighed for at skabe nye. Man kan også oprette capabilities, som så tilknyttes de respektive grupper.
Det jeg prøver i denne lille guide er at oprette nogle kategorier som kun de de forskellige grupper kan se.
1. Det vil sige at du opretter 4 capabilities (som svarer til gruppens navn):
ulv
junior
senior
familie
2. Du opretter også nogle tilsvarende kategorier
ulve-flokken
junior-flokken
senior-flokken
familie-flokken
3. Og giver de respektive brugere den rigtige capability
4. Finder ud af hvad ID'et er på hver kategori ovenfor (vi leger i dette eksempel at ulveflokken har ID 22)
5. tilføjer dette til din function.php (her sender jeg tanker til Justin Tadlock, som viste mig hvordan man gjorde det)
add_filter( 'the_excerpt', 'my_category_blocker' );
add_filter( 'the_content', 'my_category_blocker' );
function my_category_blocker( $content ) {
if ( in_category( '22' ) && !current_user_can( 'ulv' ) )
return 'Da du ikke er en det af Ulve-flokken, så kan du ikke få lov at se dette. Gå med fred min ven';
return $content;
}
6. Dette gør du så for hver enkelt kategori.
Der er mange trin i denne raket, men jeg synes det er en holdbar løsning til at give dine brugere en lækker løsning.
Med hensyn til din kommentar om WordPress MU, så kommer bliver det jo slået sammen med WordPress SU i WP3.0 her i 2010. Så hvis det kan vente indtil da, så kunne det jo være en farbar vej.