Hej
Er der nogen herinde, der har et bud på, hvorfor font størrelsen konsekvent ændres til 10pt, hver gang jeg laver et linjeskift. Det sker, uanset om jeg skriver et indlæg eller på en side.
Jeg bruger classic editor i Word Press.
På forhånd tak.
Vh Jan
font size ændres ved linjeskift
(8 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 6 years siden #
-
Font, linjeafstand, størrelse og farve bestemmes af dit tema's CSS.
Hvis du fortæller hvad din side hedder, kan jeg guide dig til mulige ændringer.Med webudviklerværktøjet i Firefox/chome (Skift+Crtl+i) kan du finde den CSS du ønsker ændret og du kan prøve dig frem. Efterfølgende sættes ændringerne ind i Kontrolpanel/Udseende/Tilpas/Ekstra CSS
Skrevet 6 years siden # -
Der er mange elementer at holde øje med på din side og alle kan rettes.
Jeg tror dog at det meste kan styres med et enkelt indgreb.
I dit CSS er følgende beskrevet
body, button, input, select, textarea {
font-family: "Open Sans", Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 0.875rem;
line-height: 1.7;
color: #777777;
}
kopier ovenstående ind i Kontrolpanel/Udseende/Tilpas/Ekstra CSS med de ændringer du ønsker.
font-size er her relative enhed prøv med 1.1rem
line-height - linieafstand - prøv for eksempel: 1.2
Color. Tekstfarven kan beskrives med hex f.eks #000000 eller rgb(255, 99, 71)
farven kan også beskrives med ordhåber det virker ellers meld tilbage med en mere præcis forklaring af hvilken tekst der skal ændres.
Hej
Mange tak for svaret.
Jeg ændrede efter din anvisning, men det hjalp desværre ikke. Opretter jeg en ny side, er deafault skrifstørreelsen 10. Ændrer jeg til 14 pt, skifter skriftstørrelsen tilbage til 10pt, hver gang jeg laver linjeskift. Sådan er det endnu.
Tror bare, jeg må leve med det.
Vh JanSkrevet 6 years siden # -
Dit tema anvender ikke pt til at definere font-size men rem
Som jeg skrev tidligere så kan jeg ikke se om det jeg foreslår virker.
Jeg bruger webudviklerværktøjet i Firefox/chome (Skift+Crtl+i) for at finde de CSS koder som kan ændres.Sæt følgende ind i Ekstra CSS:
body, button, input, select, textarea {
font-size: 1.1rem;
line-height: 1.2;
}(og lad det være en halvdags tid så jeg kan se om det virker næste gang jeg kommer forbi)
Hej igen
Ok, jeg prøvede at indsætte den nye kode, men har slettet den igen, for koden ændrer linjeafstand og skriftstørrelse globalt. Så skal jeg rundt og rette manuelt på alle de sider, hvor der er brugt forskellige skriftsstørrelser. Det dur ikke.
Tak for hjælpen uanset :-)Skrevet 6 years siden # -
Ændre global indstilling. jeg troede det var et du ville.
Så må du beskrive mere præcist hvilken tekst du vil ændre.
Skrevet 6 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question