De to linjer bør ikke ophæve hinanden - det, der står der i forvejen er dine permalink-indstillinger som ikke har ret meget at gøre med at tillade/forbyde folk at linke til dine billeder.
Jeg har været igennem en del løsninger til tegneseriesiden, hvor folk glad bruger billeder fra til deres myspace-profiler og hvad har man. Jeg fandt aldrig en rigtig god løsning, og da jeg flyttede til en dansk host hvor jeg ikke betalte for båndbredde, droppede jeg det simpelthen (samtidig med at jeg endte med at være noget mere ligeglad end jeg var i starten - så megen trafik handlede det heller ikke om).
Jeg er i mellemtiden faldet over dette plugin, som ser lovende ud.
Hvis din bekymring er at folk stjæler dine billeder og "misbruger" dem (lader som om det er deres egne eller sælger dem), kunne du i stedet overveje at smække et vandmærke på dem. Det kan gøres uden at der står "COPYRIGHT PETER HENRICHSEN ALL RIGHTS RESERVED" hen over dem i 72pt Impact - der er faktisk mange kreative løsninger derude, hvis man kigger sig lidt om. Så var man tvunget til at henvende sig til dig, hvis man ville bruge billederne til noget seriøst og du kunne samtidig være sikker på at din URL blev set, hvis der var nogen der alligevel valgte at lave et dybt link til dig.