bbpress kræver et hav af ekstra filer i dit theme. Hvis du har et købe theme hvor designeren har inkluderer bbpress support kan du selv se, *hvor* mange bbpress specifikke filer der i virkeligheden er tale om - og her defineres blandt andet også de sider som bbpress fremviser ved f.eks. at fremvise et givent fora etc.
Der er *ikke* meget dokumentation, hvis overhovedet, på bbpress's hjemmeside - og hvis udviklingen går så langsomt på bbpress og dokumentationen er så vag - og produktet iøvrigt ikke har ret meget funktionalitet, så er det i virkeligheden ikke et ret godt produkt (min mening).
Jeg synes at SimplePress ser mere spændende ud og der foregår noget udvikling (selvom jeg synes at der er så meget funktionalitet men ikke får med i forhold til f.eks. phpBB) - kender ikke Mingle Forum så godt, at jeg kan udtale mig om det.
Min generelle holdning er, at man skal vælge det bedste værktøj til opgaven. Også selvom det ikke inluderer WordPress f.eks. (altså hvis man behov for et forum, men iøvrigt ikke har brugere der logger ind på WordPress sitet generelt), så kan man jo vælge et hav af fantastisk forum produkter udover de få valgmuligheder man har som plugins til WordPress (min mening).