Du må ikke tolke dette som værende lyseslukker eller andet der kan få dig væk fra din idé! Klø på, gi' den gas - fuld hammer på, for er din idé (dit tema) ekstraordinært, skal du nok komme i mål, men det er ikke nemt!
Helt enig: Når du en gang får brygget en pisse fedt tema sammen, som alle bare må eje, selvom det koster eksempelvis 200 gode danske kronjos, så kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at du kommer gratis til indtægten (vi ser lige bort fra, at du har siddet hele døgnet i 1½ måned for bygge temaet).
Temaet skal naturligvis ha' en gratis version, hvor 90 % af de fede funktioner er slået fra - den version kan man smide op på WP, så den kan findes via deres /themes/.
Når folk så har hentes den version de troede kunne hele svineriet, men i virkeligheden ikke kan en skid, med mindre man lige smider 200 penge ned i din slunkne spand, så sletter folk temaet, glemmer alt om dig, og finder et gratis alternativ. Dem der i denne forbindelse dog køber din Pro Version via denne kanal, vil jeg gætte på andrager ca. 3 %.
Der skal flere penge i kassen, og nu begynder hullet i din spand at udvidde sig, for nu skal du ha' gang i noget kanon skarp SEO, så når folk søger på Google efter det dit tema kan, så skal du jo gerne ligge oppe i toppen af side 1 - og det kan sagtens blive en pebret historie, for de andre der også vil ha' penge for deres 1½ måned uden søvn, de vil også ligge i toppen.
SEO kan sagtens være billigt, men forvent at det bliver dyrt - jeg vil gætte på ca. 50 % af din indtægt. Naturligvis med mulighed for at justere i klik-priserne.
Jeg vil på INGEN måde tage pippet fra dig - du må bare ikke tro, at når du har kreeret verdens fedeste tema, så vælter pengene ind i sådan grad, at du ikke aner hvordan du skal formøble dem igen.