Jeg har endelig fået lavet det sådan at søgeresultaterne kommer på min side, men jeg kan ikke få søgefeltet til at stå i midten, nogle ideer?
og hvorfor virker den ikke på resultatsiden?
Mvh
Zullut
Jeg har endelig fået lavet det sådan at søgeresultaterne kommer på min side, men jeg kan ikke få søgefeltet til at stå i midten, nogle ideer?
og hvorfor virker den ikke på resultatsiden?
Mvh
Zullut
koden er den samme som i højre sidebar. kan nogen greje hvorfor den ikke virker?
er der nogen der gider tjekke, hvad jeg har gjort galt med google custom search på min resultat side? man kan ikke søge
tak for hjælpen
Mvh
Zullut
Grunden til, at dine søgeresultater ikke står på midten, er, at du i din style.css har .widecolumn i linje 266. Margin er sat til 5px 0 0 150px. Det betyder, at du har 5 pixels margin for oven, 0 til højre og i bunden og 150px til venstre. Hvis du ændrer den sidste værdi til noget i retning af 120-125px (jeg har ikke lige regnet ud, hvad den helt præcist bør være - det er taget på øjemål), så skulle det virke.
Og hvor ved jeg det fra. Jo, jeg bruger Firefox med udvidelsen Firebug. Når der er noget, man ikke kan få til at virke, som man vil, kan man aktivere den. Vælge Inspicér og vælge, hvad man vil inspicere. Vælger du HTML og Style hhv. til venstre og til højre i Firebugs vindue, så kan du køre musen rundt på din side og se den kode, der genereres til venstre og de styles, der genererer layoutet til højre. De er casacadet fra bunden og på. Med andre ord. De styles, der står øverst, har (i al fald i den browser, du bruger) større tyngde og tilsidesætter derfor dem, der står under. Det er en af ideerne med CSS.
Jeg kiggede lige på koden til din søgemotor. I mine øjne ser det forkert ud, at der kommer en <form action ...> inde i en div. Jeg tror, du har glemt at lukke diven.
Prøv med
<div id=cse-search-box" class=center">
Er du i øvrigt sikker på, at du har udfyldt værdierne i form action korrekt? jeg synes umiddelbart, det er mystisk ud.
ok nu har jeg prøvet forfra:)
De to ting jeg har brug for er:
1:hvordan centrere jeg søgeresultaterne?
2:hvor sætter jeg koden ind med søgefeltet?
<?php
/*
Template Name: google resultatside
*/
?>
<?php get_header(); ?>
<div id="content_cse">
<div id="cse-search-results"></div>
<script type="text/javascript">
var googleSearchIframeName = "cse-search-results";
var googleSearchFormName = "cse-search-box";
var googleSearchFrameWidth = 500;
var googleSearchDomain = "www.google.dk";
var googleSearchPath = "/cse";
</script>
<script type="text/javascript" src="http://www.google.com/afsonline/show_afs_search.js"></script>
</div>
<?php get_footer(); ?>
håber i kan hjælpe mig
Mvh
Zullut
Den hurtige løsning vil være at tilføje følgende til definitionen af dit div med id "cse-search-results"
margin-left: 130px;
margin-right: 20px;
Se evt. http://easycaptures.com/1381638227 og http://easycaptures.com/2172436822.
Mvh.
JEg ved godt vi er nede på et lavt niveau:) men kan du evt. vise mig den kode jeg har postet med dine ændringer, og måske også indikere hvor du vil poste søgefelts koden?
Mange tak for hjælpen
Mvh.
Zullut
Jeg satte følgende linjer ind i din style.css efter den linje, hvor der står "/* Begin Typography & Colors */":
#cse-search-results {
margin-left: 130px;
margin-right: 20px;
}
Havelågen "#" fortæller, at det drejer sig om en id, nemlig det element, her et div, som har id'en cs-search-results. For nemheds skyld satte jeg dem øverst. De bør vel stå, hvor det er mest logisk. Det finder du nok ud af. Du skal ikke ændre i php-filen denne gang. Bare i style.css-filen. Håber, det virker!
tusinde tak for hjælpen, nu fatter ejg det endeligt:)
hvis jeg inde i style.css vil have plads til min sidebar på søgeresultatsiden, hvad ændrer jeg så?
Du skal have en div, som omfatter din div'er med id'erne content_cse og sidebar. Div'en med id footer, skal du holde uden for. Lukke-div'en skal altså stå lige ovenover div'en med id footer.
Din nye div, som du f.eks. kunne kalde soejler eller hvad ved jeg, skal du definere med to kolonner. Jeg kan ikke lige eksperimentere i Firebug og jeg er ikke erfaren nok til at skrive det rigtige sådan uden videre.
Du kan eventuelt kontakte mig via kontaktformularen på min blog. En af måderne kan du se, hvis du kigger på, hvordan din forside bliver vist. Indholdsspalten er defineret med id narrowcolumn på 540px <i>og</i> float left, mens sidebaren er defineret med en venstremargin på 545 px, så der er 5 pixels mellem de to kolonner.
Man kunne måske være fristet til at angive en negativ margin på sidebaren, så den rykker f.eks. 850 pixels op, men hvis ikke søgeresultatet har samme højde, vil sidebaren blafre op og ned. Så vælg en løsning som på forsiden.
PS: Brug Firefox med Firebug. Du kan tjekke din egen side og ændre på html, stylesheets og se ændringerne på din side med det samme. Really!
Du skal være logget ind for at skrive.