jeg er netop i gang med at lave min webshop i woocommerce, men er røget i et stort problem. Problemet er at det produkt som jeg sælger kan sammensættes ud fra flere "egenskaber" hvor hver egenskab har forskellige variabler:
Eksempel:
jeg sælger personlige malerier som printes på lærred.
produktegenskaberne er, varianterne er angivet i parentes herunder:
1. bredde størrelse på maleri i cm (40-300cm)
2. højde størrelse på maleri i cm (40 - 300cm)
3. rammetyper (3 typer hvor der for en af typerne kan vælges mellem forskellige farver)
4. antal personlige billeder som kunden vil have med i sit maleri (kan vælge fra 1-20)
som std. vil der altid være en opstart pris for at lave designet.
min udfordring er, når jeg vælger variable produkt i woocommerce samt indtaster alle egenskaberne og varianter for egenskaberne, så kan jeg i woocommerce ikke styre hvilke egenskababer der er afhængige af andre samt hvilke der ikke er. Som konsekvens, vil woocommerce have en pris for hver kombinationsmulighed!
problemet er at jeg står med flere hundrede kombinationsmuligheder, da systemet vil hae en unik pris for hver kombinationsmulighe . Hvis jeg bare kunne indsætte en fixed pris, så for de uafhængige egenskaber, så var jeg kommet langt.
Eksempel:
jeg kan ikke sætte en fixed pris per billede til x kr.
jeg kan ikke sætte en fixed start pris ind (opstarts pris for design) til x kr.
1)
er der nogen der kender et plugin der understøtter eller andet der understøtter at man kan indsætte en fixed pris, så hvis kundne vælger 6 billeder, så regner shoppen selv ud at bidraget fra denne egenskab til den totale pris er 6 gange x kr.?
Denne fixed pris funktion kunne jeg også bruge til at sætte startprisen på designet til x kr.
2)
hvis man kunne vælge at en forøgelse på 20 cm i bredden/højden på et maleri kostede x kr, så kunne systemet selv regne den totale pris ud fra hvad kunden vælger. Det vil kunne eliminere det kæmpe antal af kombinationsmuligheder der ville være. Det samme kunne man gøre ved rammerne.
Jeg savner meget mulighederne for dette i woocommerce. Alle input modtaget gerne. Der er sikkert andre der står i samme problem. Ser frem til at høre fra jer og håber der er nogen der har en løsning på mit problem.
/Peter