Hej!
Den hjemmeside jeg er ved at lave i WP kører så langsomt at når den skal bruges vil ingen gide at vente på at den loader.
Det drejer sig om siden: wp.tvistur.dk
Har nogen nogle tips til at få den til at køre hurtigere?
//Andreashej
Hej!
Den hjemmeside jeg er ved at lave i WP kører så langsomt at når den skal bruges vil ingen gide at vente på at den loader.
Det drejer sig om siden: wp.tvistur.dk
Har nogen nogle tips til at få den til at køre hurtigere?
//Andreashej
Har du kontrolleret/ryddet op hos dig selv.
Her i det vestjyske på en gammel kobberforbindelse (ca. 12 Mbit) går det rimelig hurtigt.
Går hurtigt nok her.
Godt at i synes det går hurtigt nok. Den nuværende webansvarlige i klubben skrev bare at den kører for langsomt, men hun er også vant til den gamle lynhurtige side, men den er også hardcodet html :)
tvistur.dk
Jamen, så er det jo altid en overvejelse værd om man kan speede noget op ved at installere et cache plugin...
Jeg har også tidligere gået på jagt efter dårligt performende plugins med Debug Queries pluginet.... (Noget "langhåret" dog men medførte dog, at jeg droppede anvendelsen af et ikke betydende plugin på mit site).
Hej og tak for dit svar også :)
Jeg har prøvet at hente plugin'et WP Super Cache, men synes bare ikke rigtigt at det har hjulpet på hastigheden. Kan nogen anbefale nogle gode indstillinger dertil?
Jeg har prøvet at hente plugin'et WP Super Cache, men synes bare ikke rigtigt at det har hjulpet på hastigheden. Kan nogen anbefale nogle gode indstillinger dertil?
Tror bestemt ikke det vil hjælpe at installere et caching plugin — det er gerne noget man installerer hvis man har mange tusinde besøgende om dagen.
I stedet vil jeg se på, hvilke plugins der bliver inkluderet på hvilke sider, og generelt hvilke plugins du bruger.
På forsiden bliver der f.eks. hentet en masse NextGen Gallery — og så vidt jeg kan se er der ikke noget galleri på forsiden.
Ligeledes er der heller ikke nogen aktivetskalender, og der bliver hentet noget Eventcalendar 3
Slimbox bliver også hentet — eller rettere — forsøgt hentet. Der kommer en fejl 500
@Steffen (undskyld jeg forstyrrer Andreashej)
Men Steffen, hvis du gider må du gerne tage et kvikt kig på min side, da jeg indimellem oplever at den er lidt sløv, men det er min 1. WP så kunne godt have fundet på at proppe noget på den som ikke længere er aktuelt.
Mvh
Lasse
-skal lige nævne at min admin også er meget langsom for tiden?
hvis du gider må du gerne tage et kvikt kig på min side, da jeg indimellem oplever at den er lidt sløv,
Det er absolut ikke et særsyn ved one.com desværre ;-)
og korrekt den er meeeeget sløv at loade.
i snit 35 sek og jeg sidder med en 20MB fiber
Slet alle plugins du ikke bruger.
Kontakt one.com og klag. De plejer så at flytte folk til anden server, så de er åbenbart klar over problemet.
Har selv været kunde der
@John.
Super! har slettet alle inaktive plugins, billeder og sider (tog 30min.!!)
Tager fat i One i morgen.
Bare sjovt da det startede så småt igår, og nu er det heeelt skidt :-(
Jeg ringer og skælder ud i morgen! (Lasse er sur nu!) :-D
Dybest set fortjener en Proffi Firmaside vel egentlig en ditto Hoster, og så kan vi andre amatører nøjes med diverse lowcoast Hostere ;-)
Siden loader utrolig meget javascript.
Du burde især tage et kig på det plugin du bruger der hedder 'nextGEN Ajax'. Den prøver at indsætte 3 javascript filer og 1 CSS fil, men ingen af dem findes (måske fordi den er sidst opdateret i 2008)
Prøv evt. at rette databasen i konfigurationen fra "localhost" til "domæne.dk.mysql"
Jeg har prøvet det på mine Joomla! sider, men ikke på mine Wordpress sider endnu.
Det var et tip, jeg så i Joomla forumet, og det stammer fra et support svar fra one.com.
Henning Buddig
Jeg kan desværre ikke ændre databasen fra localhost, fordi webhotellet hos WEB10 kræver en anden konfiguration end localhost.
Jeg har nu også slettet ajax pluginet da jeg ikke brugte det, men jeg synes nu ikke at hastigheden blev mærkbart hurtigere..
Min blev løst ved at der lå en fejl på en server hos udbyder, nu er det rettet fra dem, og den kører lynhurtigt.
Du skal være logget ind for at skrive.