I hvilken php fil finder jeg Home knappen i menuen i Twenty Eleven?
Home knap i Twenty Eleven
(21 indlæg) (6 voices)-
Skrevet 11 years siden #
-
hvis meningen er at fjerne eller omdøbe, så kan en brugerdefineret menu gøre det samme.
Skrevet 11 years siden # -
Det ved jeg. :)
Har brug for at vide i hvilken fil ...Skrevet 11 years siden # -
Den er en del af "primary" menuen.
Ok. Men jeg har altså brug for at vide hvilken php fil. Hvorfor vil i ikke fortælle det??
Jeg ved ikke hvad der menes med "primary" menuen.
I hvilken php fil?
Please..., det er et super kort og præcist spørgsmål. Hvorfor må jeg ikke få et super kort og præcist svar?Skrevet 11 years siden # -
Hvorfor må jeg ikke få et super kort og præcist svar?
Kunne jo være fordi, at ingen af de tilstedværende sådan lige "på stående fod" har navnet på filen.
Please..., det er et super kort og præcist spørgsmål. Hvorfor må jeg ikke få et super kort og præcist svar?
Under "Appearence" > "Menus" har du en menu der hedder "primary".
Det er her du skal rette det.Se, det var skam et ganske kort og præcist svar.
Jeg skal ikke rette noget der. Jeg har brug for at vide hvilken php fil der relatere til. Det er jo det jeg spørger om. Men jeg får hele tiden noget andet. Altså er det alt andet end præcist.
Forstår slet ikke den modvillighed??
Kunne jo være fordi, at ingen af de tilstedværende sådan lige "på stående fod" har navnet på filen.
Hmm.., det syntes jeg lyder mærkeligt. I jo dem der ved mest om alt dette. Så ved i garanteret også hvor det er, når nu der er tale om et af de to standard temaer.
prøv i themaets functions.php, måske linie 375 til 377.
Aner intet om php, men måskeSkrevet 11 years siden # -
Der har jeg kigget.
Måske skal du kigge i WP's nav-menu.php
Jeg skal ikke rette noget der. Jeg har brug for at vide hvilken php fil der relatere til. Det er jo det jeg spørger om. Men jeg får hele tiden noget andet. Altså er det alt andet end præcist.
Hvad er det du vil rette?
Det kan være forskellige filer, alt efter hvad du ønsker at rette.Skrevet 11 years siden # -
Jeg skal ikke rette overhovedet. Skal bare SE. :) Er bare ved at lære noget. Men det er det stykke kode hvor teksten 'Home' er skrevet ja.
Hvis du bruger TwentyEleven temaet, så består navigationen af menupunkter der er gemt i databasen (kig i tabellen "
wp_posts
"). De punkter bliver skrevet ud og koden der styrer det ligger inav-menu.php
.Skrevet 11 years siden # -
Jeg tror faktisk ikke "Home" står skrevet nogen steder i Twenty Ten og Twenty Eleven.
De bruger nogle standardtags, der genererer "Home" eller "Forside", hvis det er på dansk.
I Twenty Eleven ser kodelinjen således ud:
<?php /* Our navigation menu. If one isn't filled out, wp_nav_menu falls back to wp_page_menu. The menu assiged to the primary position is the one used. If none is assigned, the menu with the lowest ID is used. */ ?>
<?php wp_nav_menu( array( 'theme_location' => 'primary' ) ); ?>
Læs mere om wp_page_menu her:
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_page_menu
Men det med den Home-knap er virkelig en genganger her i forummet.
Hov, koden findes i header.php.
Det er vel blot at lave en ny menu hvor den "home" ikke fremkommer
Mvh JohnSkrevet 11 years siden # -
Jo, men nu efterlyser manden jo kode.
Skrevet 11 years siden #
-
Henning har ret mht. hvor fuctionen findes i functions.php. Der står lidt om det her også:
http://vberry.net/other/change-home-link-in-menu-wordpress-3-function-wp_nav_menu/
Men det nemmeste er at lave en menu og ændre titlen på "Home" til noget andet.
Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.