Der er en ting der undrer mig ved hosting i DK, det er sjældent der ikke er fri trafik men når man nærlæser betigelserne er der altid lange forbehold for alt der koster trafik. I Gigahost tilfælde skriver man f.eks
Gigahost tilbyder fri trafik på alle webhoteller. I tilfælde af grov udnyttelse af dette forbeholder Gigahost sig retten til at lægge en begrænsning på
Er fri trafik ikke fri trafik ?
Samtidigt må man uha knapt have filer på serveren på trods af at de på forsiden af deres site skriver
Det koster kun 20 kr. om måneden at hoste alt hvad du har, inklusive fri trafik.
Den fine tæller der viser hvor meget plads hver enkelt har på serveren er yndig og for de fleste er 3-4 GB meget i forhold til deres behov men..
Det er ikke tilladt at bruge webhotellet til lagring af ulovligt og copyrightbeskyttet materiale. Dette indebærer film (eller filmklip), musik, software og billeder. Det er ikke tilladt at have større filer til download, streaming media eller lagring af materiale, der ikke er tiltænkt brug i forbindelse med websider, e-mail eller database.
Gigahost forbeholder sig retten til at fjerne materiale der i en urimelig grad belaster serverne.
Hvis vi ser bort fra standard frasen med copyright beskyttet matriale hvad fanden gør man så når man har 10 GB billeder fra årets spejderlejr ?
Kan man så risikerer at man vurderer at matrialet belaster systemet og man derfor ikke kan leve op til den service man reklamerer med...at hoste alt hvad du har, inklusive fri trafik for 20 kr. om måneden.
Det positive ved Gigahosting er prisen og det ubegrænsede antal databaser man kan oprette.
Nu var der et link til gigahosting, men de forbehold jeg nævnte er standard alle steder. Og fri trafik er normalt = 10 eller 30 GB trafik i Danmark.
Selv har jeg shoppet lidt rundt. Har en dedikeret hosting aftale i Tykland hvor jeg kører noget internet radio på og er ellers hosted hos Dreamhost i usa hvor jeg for den famøse sum af ca 15 USD om måneden har shared 550 GB serverplads der udvides med 5 gb om måneden + 1.5 terra trafik.
Der er helt sikkert nogle forbehold i deres aftale, men de går på copyright matriale hvilket jo er iorden men ellers kan man bare læsse på.
Jeg er klar over vore behov er forskellige men jeg ville lige give mit med nu hvor jeg selv har ledt længe efter noget der kunne indfri mine forventninger og behov. Selv har jeg har nogle forskellige sites der fylder mellem 1 - 60 GB så det er lidt mere end en blog, men hey jeg startede også med en dansk host med max 700 GB plads og 10 gb trafik til 249 kr om måneden med hele 5 databaser.