Hej,
Hvordan ændre jeg thumpnail billedets størrelse i mine indlæg?
Vh.
Benjamin
Hej,
Hvordan ændre jeg thumpnail billedets størrelse i mine indlæg?
Vh.
Benjamin
Måske Kontrolpanel > Indstillinger > medier
Hvis jeg går ind i medie, bibliotek og redigere billede kan jeg sætte et flueben ud for thumbnail, men jeg ka ik ændre det.
Måske Kontrolpanel > Indstillinger > medier (igen)
Jeg tror det er pga af mit tema. Det er billedet på min forside, som linker til artiklen jeg gerne vil ændre størrelsen på.
Har os ændret str under indstillinger medie.
Mit tema hedder Aselia
Et link til siden ??
Jeg kører local host med Xammp, den er ikk oppe endnu. Ved ik om jeg ka lænke den så? Beklager, jeg er meget ny. Og mange tak for hjælpen!
Tema Aselia
Jeg har endda hentet plugin Simple Image Size og sat alle størrelser op, både under Indstillinger Medier, Medier Bibliotek og i Plugin.
add_image_size( 'post-thumbnail', '400', '500', false );
add_image_size( 'large-feature', '400', '500', false );
add_image_size( 'small-feature', '400', '500', false );
Jeg er super dårlig til at kode, er ved at lære det..
Det er thumbnails på forsiden jeg gerne vil ha store, de er uafhængige af galleriet.
index kode:
<?php get_header(); ?>
<div class="band chief">
<div class="container">
<?php if (!$data['slider_checkbox'] == '0') { ?>
<?php include (TEMPLATEPATH . '/lib/includes/slider.php'); ?>
<?php } ?>
<div class="eleven columns">
<?php if ( have_posts() ) : ?>
<?php while ( have_posts() ) : the_post(); ?>
<article id="<?php the_ID(); ?>" <?php post_class(); ?>>
<?php if ( function_exists("has_post_thumbnail") && has_post_thumbnail() ) { ?>
<div class="three columns alpha thumbnail">
<figure>
" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title_attribute(); ?>">
<?php the_post_thumbnail(array(146,146)); ?>
</figure>
</div><!--end three-->
<div class="eight columns omega">
<?php } else { ?>
<div class="eleven columns omega alpha">
<?php } ?>
<h2>" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title_attribute(); ?>"><?php the_title(); ?></h2>
<p class="meta"><?php the_time(__('M j, Y', 'themeelephant')); ?> <?php _e('by', 'themeelephant');?> <?php the_author(); ?> // <?php comments_popup_link(__('Leave a Comment', 'themeelephant'), __('1 Comment', 'themeelephant'), __('% Comments', 'themeelephant')); ?></p>
<?php the_excerpt(); ?>
<?php wp_link_pages(); ?>
</div>
</article><!--blog post-->
<?php endwhile; ?>
<?php if (function_exists('page_navi')) { ?>
<?php page_navi(); ?>
<?php } else { ?>
<nav class="wp-prev-next">
<ul class="clearfix">
<li class="prev-link"><?php next_posts_link(__('« Older Entries', 'themeelephant')); ?>
<li class="next-link"><?php previous_posts_link(__('Newer Entries »', 'themeelephant')); ?>
</nav>
<?php } ?>
<?php else : ?>
<article id="post-not-found">
<header>
<h1><?php _e('Not Found', 'themeelephant'); ?></h1>
</header>
<section class="post_content">
<p><?php _e('Sorry, but the requested resource was not found on this site.', 'themeelephant'); ?></p>
</section>
<footer>
</footer>
</article>
<?php endif; ?>
</div><!--end ten-->
<?php get_sidebar(); ?>
</div><!--end container-->
</div><!--end band-->
<?php get_footer(); ?>
Temaet har nogle indstillinger vil jeg tro. Der kan du måske ændre det. Læs dokumentationen til temaet. Hvis ikke, så må du skifte tema.
De thumbnails hører til the loopet og der bruges the_excerpt, så det er et uddrag, der vises.
Layoutet ville blive grimt, hvis billedet bliver større.
Tak for svar. Har lige tjekket, temaet har ingen indstillinger, "indstillnger" er ikke aktiveret. Jeg må ud og finde et nyt tema. :)
Jeg skriver højst sandsynlig en anden gang :)
Ha en go dag
Vh.
Benjamin
Weaver II temaet har utallige indstillingsmuligheder
ok, hvor finder jeg dem? Under temaer står der indstillinger, som ikke er aktiveret. Jeg går ud fra at ThemeElepheant theme Aselia er Weaver II.
Nej - du skal installer teamet hedder Weaver II. Der er også et der hedder blot weaver - hold dig fra det, bliver ikke vedligeholdt mere.
Udseende - temaer -installer tema -søg efter weaver II
OK, tak for det, det prver jeg. :)
Super godt tip, jeg er i fuld gang med Weaver II.
Jeg vil godt beholde thumbnailen på min forside i mit indlæg, men ikke på selve indlægget. Er der en af jer der ved hvordan jeg fjerner thumnbnailen fra selve indlægget, men beholder den på forsiden?
Derudover vil jeg godt ha min tekst på forsiden under thumbnailen, den står til højre nu. Kan godt indstille det på de andre billeder, bare ikke thumbnailen.
Jeg vil godt beholde thumbnailen på min forside i mit indlæg, men ikke på selve indlægget.
Udseende - Weaver II Admin - Main options - Post Specifics, lidt nede på siden under featured image: fjern flueben i kassen ud for Show Featured Image for full posts
Derudover vil jeg godt ha min tekst på forsiden under thumbnailen, den står til højre nu
Når du skriver "Forside" går jeg ud fra at du mener din "Blogside"? Jeg tror ikke den indstilling findes i WEeaver II.
Du skal være logget ind for at skrive.