Hej
Jeg er nybegynder og vil gerne ændre teksten "Hjem" på bloggens hovedside. Er der nogen der ved hvordan?
Hej
Jeg er nybegynder og vil gerne ændre teksten "Hjem" på bloggens hovedside. Er der nogen der ved hvordan?
Almindeligvis (hvis den sidder for oven) wp-content -> Themes -> 'dit theme' -> header.php
Men vær forsigtig såfremt du ikke kan php.
Download for en sikkerheds skyld en kopi af filen inden du retter. Husk i øvrigt altid at tage backup.
Jeg har den danske version, men mener du den kode man kommer ind til gennem Udseende -> Editor -> header.php ?
Der står ikke "Hjem" nogen steder i denne tekst. Jeg har søgt dem næsten alle igennem, men kan ikke finde ordet.
Har du et link til din side?
Hej ina,
Prøv at åbne header.php igen.
Hold "ctrl" ned og tryk på "f" så får du en søge funktion op, så du kan søge på ordet du leder efter.
Dbh
Morten.
Menubjælken genereres jo af Temafunktioner/functions.php. Men der er ikke lige umiddelbart nemt at rette (søg efter 'twentyten_page_menu_args'), men du kan jo oprette din egen menu under Udseende > Menuer og lave det lige som du ønsker det.
Jeg forudsætter, at det handler om det site, du har angivet i din profil, og at du kører WP 3.0.x.
Tak for jeres svar. Mit site er annasplads.dk.
Jeg er bekendt med ctrl F, men der står bare ikke "hjem" nogen steder. Jeg har oprettet nye menupunkter, men jeg kan desværre stadig ikke slippe af med/erstatte "hjem". Det er åbenbart en del af det danske tema, så det kan være at jeg skal finde et andet tema.
@ Georg, det er for svært at gennemskue at rette i Temafunktioner/functions.php.
hilsen Ina
Den 'Hjem' tekst er godt gemt.
Jeg tror, du skal lave brugerdefineret menu. Gå ind i menuer. Gå ind i kassen 'Sider'. Vælg 'Se alle'. Der dukker en forside-side op. Når den er tilføjet til menuen, så kan du ændre titlen til noget andet.
Det fik jeg til at virke.
Jeg skal have gjort mig gode venner med den menu-funktion, for den *er* smart og der er f.eks. tænkt en 'Forside'-funktionalitet ind i den, ser det ud til.
Hej Mark!
Dejligt! Nu fik jeg ændret det. Tak for hjælpen.
Hej Ina
Din side loader langsomt og det skyldes delvist at dine billeder er for tunge
259,27 KB for det første 287,6 KB for nummer 2.
De kan uden væsentligt tab optimeres i et grafikprog til langt under 100kb stykket
Blot til orientering
Jeg er helt enig med John. Glemte at nævne det.
Smid din billeder gennem en service som denne:
http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx
Eller bliv gode venner med http://www.picnik.com/.
Billederne skal være maks. 640px brede, hvis de skal passe til temaet.
Nu har jeg ændret billedstørelsen. Tak for tipset.
Det er ikke nær nok Ina den loader stadig som en bondegård i Ukraine ;-)
Filerne er for tunge rent KB
Det første billede er på 181,54 KB og kan snilt komme ned på det halve eller mere hvis du optimerer det.
Du kan lige så godt vænne dig til det med det samme da du ellers får en tung hjemmeside som folk ikke gider sidde at vente på
Bare lige for at prøve det, så åbnede jeg dit første billede (solhat) i IrFanView (gratis software) for derefter at vælge save as og sætte jpg-kvaliteten ned til ~50 og det får billedet til at fylde ca. 45kb uden at det vil give nævneværdigt kvalitetstab på en hjemmeside.
De ~50 er måske lidt hårdt men er meget godt til at illustrere at der kan hentes meget ved lige at se på størrelsen af billederne.
/ask
Langt den mest optimale kvalitet for .jpg billeder til internetbrug, er 76 %. Derved er der med 100 % sikkerhed intet visuelt tab!! Ved lavere kvalitet kommer der det der kaldes støj (billedet bliver grynet i overgange mellem mørke og lyse farver).
76 %!
Ja, jeg ved at de 50% er ret hårdt, men hvad man kan tillade sig afhænger meget af billedet og af hvor stort det er. Pointen var at der kan hentes rigtigt mange kb ved ikke at gemme i 100%.
/ask
76 %!
Hvad baserer du det på?
Hvorfor ikke 75%, som unægteligt er et mere 'rundt' tal at arbejde med..
Eller 80 måske 66, eller nogen gange 50.
Tror ikke man kan lægge sig fast på en standard men lade det afhænge af det individuelle.
Hvis bare vi er enige om at billeder direkte fra Fotoapperatet ikke duer til hjemmesider med mindre at man ønsker at de besøgende hurtigt skal navigere væk
Ja, jeg foretrækker at finde et godt punkt mellem størrelse og kvalitet, og hvor topgrænsen normalt er ved 100kb! mere end det og det er FOR stort.
Det er selfølgeligt også afhængigt af hvor mange andre billeder der er på siden. Grænsen for hvornår en side er for stor er måske lidt svær at sætte meget skarpt op, men normalt ligger mine under 500kb per side.
/ask
Du skal være logget ind for at skrive.