Hej
Jeg er nybegynder og vil gerne ændre teksten "Hjem" på bloggens hovedside. Er der nogen der ved hvordan?
Hej
Jeg er nybegynder og vil gerne ændre teksten "Hjem" på bloggens hovedside. Er der nogen der ved hvordan?
Almindeligvis (hvis den sidder for oven) wp-content -> Themes -> 'dit theme' -> header.php
Men vær forsigtig såfremt du ikke kan php.
Download for en sikkerheds skyld en kopi af filen inden du retter. Husk i øvrigt altid at tage backup.
Jeg har den danske version, men mener du den kode man kommer ind til gennem Udseende -> Editor -> header.php ?
Der står ikke "Hjem" nogen steder i denne tekst. Jeg har søgt dem næsten alle igennem, men kan ikke finde ordet.
Har du et link til din side?
Hej ina,
Prøv at åbne header.php igen.
Hold "ctrl" ned og tryk på "f" så får du en søge funktion op, så du kan søge på ordet du leder efter.
Dbh
Morten.
Menubjælken genereres jo af Temafunktioner/functions.php. Men der er ikke lige umiddelbart nemt at rette (søg efter 'twentyten_page_menu_args'), men du kan jo oprette din egen menu under Udseende > Menuer og lave det lige som du ønsker det.
Jeg forudsætter, at det handler om det site, du har angivet i din profil, og at du kører WP 3.0.x.
Tak for jeres svar. Mit site er annasplads.dk.
Jeg er bekendt med ctrl F, men der står bare ikke "hjem" nogen steder. Jeg har oprettet nye menupunkter, men jeg kan desværre stadig ikke slippe af med/erstatte "hjem". Det er åbenbart en del af det danske tema, så det kan være at jeg skal finde et andet tema.
@ Georg, det er for svært at gennemskue at rette i Temafunktioner/functions.php.
hilsen Ina
Den 'Hjem' tekst er godt gemt.
Jeg tror, du skal lave brugerdefineret menu. Gå ind i menuer. Gå ind i kassen 'Sider'. Vælg 'Se alle'. Der dukker en forside-side op. Når den er tilføjet til menuen, så kan du ændre titlen til noget andet.
Det fik jeg til at virke.