Min tekst/billeder og sidebaren står meget tæt, hvis man ser min side fra en mobiltelefon. Kan jeg rette på dette i Wordpress? Jeg bruger Weaver.
Tak :-)
http://www.madling.dk
Min tekst/billeder og sidebaren står meget tæt, hvis man ser min side fra en mobiltelefon. Kan jeg rette på dette i Wordpress? Jeg bruger Weaver.
Tak :-)
Det kan du helt sikkert.
Men det er nemmere at hjælpe med denne type spørgsmål, hvis du skriver et link til din side og hvor på siden problemet ligger.
Link til siden står under mit spørgsmål.
Problemet er som nævnt mellem tekst/billeder og sidebaren. Det gælder alle sider ikke nogen bestemt.
Her i det Vestjyske på en Samsung Xcover ser det meget normalt ud (også sammenlignet med en 17,3 bærbar), men et eller andet sted skal der vel spares plads
Hej Henning
Tak for dit svar. Jeg har kun tjekket siden fra en Iphone, men der står det meget tæt. Der er plads ude i siderne, så det er ikke fordi pladsen udnyttes helt.
Vh. Mie
Indstillingen Mobile i weaver temaet er måske forkert indstillet. Prøv at indstille til stacked sidebars.
PS: du kan teste ved at give din browser samme størrelse som skærmen på en mobiltelefon
Hej Jens
Tak for svar.
Jeg har kigget under mobil-indstillinger og kan se, at jeg ikke kan bruge Weaver smart mobile mode, fordi jeg bruger WP Super Cache Plugin.
Så jeg går ud fra, at det ikke her vil hjælpe at ændre på indstillingen. Desværre.
Vh. Mie
Kan du ikke bare fjerne dette plugin - der har i tidens løb været mange problemer med det. Min personlige mening er at ulemperne er større end fordelene. Andre har sikkert en anden holdning.
@jensnyhavn
Helt enig - det må være hostens opgave at levere ordentlige load-tider mv.
Hejsa Mie
Jeg har haft rigtige gode erfaringer med cache plugin'et http://wordpress.org/plugins/hyper-cache/ det er ikke så stort som de mest brugte plugins, tilgengæld gør det et godt job.
@Henning: jeg er slet ikke enig med dig om at det er hosten problem, man skal efter min mening selv gør alt for at optimere ens site, herunder cache.
@Mie ud over at indstille i weaver tema'et kan du også media queries i din style.css fil
@media(max-widhth:767px)
{
.dinstill{padding:5px;}
}
Hej Amras
Tak for dit svar.
Jeg tør ikke at rode med temaet/kodningen. Holder mig til plugins :-)
Vh. Mie
Hej Jens
Jeg har prøvet at deaktivere plugin'et og vælge stacked sidebas samt de andre indstillinger. Men jeg kunne ikke se nogen forskel på opsætningen fra mobilen.
Mangler jeg mon at gøre noget mere?
Vh. Mie
Kan godt se at det ikke virker. Prøv lige at se denne side på din mobil (bare lige for at vise hvordan den ser ud - sådan nogenlunde burde din også se ud).
Det er ligesom om at din side ikke er "rigtig" responsiv idet der er en vandret glider og baggrunden vises i mobil. Kan ikke lige gennemskue hvorfor. Måske en "forkert" indstilling et eller andet sted. Går ud fra at alt i højre side ligger i en eller flere sidebars.
Følgende er blot lidt "brainstorm"
Er WP og Weaver opdateret? Tror nu ikke det umiddebart har noget med det at gøre. Hvad har du sat bredden til at være? Mit eksempel er 1200 px.
Har du flueben i Theme Width Fixed:?. Det skal der ikke være.
Du bruger Single column sidebars om right?
Hvilken størrelse har du sat din thumps til? De ser umiddelbart store ud. Har nok heller ikke noget med sagen at gøre.
Hej Jens
Ja, Wordpress og Weaver er opdateret.
Theme Width står til 960. Noget der er justeret på ret mange gange pga. margen og padding.
Nej, jeg har ikke flueben i Theme Width.
Yes, Single column sidebars.
Thumbnails i side sidebaren er 100 x 100. Jeg har haft dem mindre, men det ændrede ikke på problemet.
1000 tak for din brainstorm og tid :-)
Vh. Mie
Thumbnails i side sidebaren er 100 x 100. Jeg har haft dem mindre, men det ændrede ikke på problemet.
Jeg tænkte nu mere på thumps på forsiden. Bruger du et plugin til at lave forsiden?
Hele problemet er som jeg før har nævnt at siden ikke er "rigtig responsiv". Viser også dette foto som john har lagt op (i en anden tråd).
http://wordprestema.dk/mobil.jpg
Har egentlig kun et skud tilbage. At et eller andet plugin er skyld i det hele. Hvis du vil undersøge om dette er tilfældet kan du via din FTP adgang omdøbe plugin mappen til f.eks. plugin_old. Derved deaktiveres samtlige plugins UDEN at indstillingerne forsvinder.
Mappen findes i wp-content
@jensnyhavn
Her på en samsung android ser den rimelig responsive ud
Tja et underlig problem - har desværre ikke løsningen.
Du skal være logget ind for at skrive.