Hej WP's
Jeg skriver her til jer, for om der måske er nogle der har/er i samme situation som jeg selv.
Jeg arbejder med webdesig, og har arbejdet/lavet projekter med både Joomla, Drupal og HTML
Jeg vil rigtig gerne finde ud af mere af WP som et CMS og ikke så meget som blog-platform
Hvorfor kan jeg ikke finde mig til rette i WP? Jeg har leget med det flere gange, men det har endnu ikke fanget mig som fast bruger, selvom jeg dog syntes det er klart det nemmeste at gå til, lige fra installation til oprettelse af post/pages. Også er det en rimelig komplet løsning fra start af, på dansk, nemt at opdatere, image handling og lign fungerer bare i WP.
Hvilket også er derfor jeg skriver herinde. WP fylder ikke ret meget, og virker meget ligetil som bruger.
Men jeg tror jeg falder fra, når det kommer til opsætning/layout af siden.
Et eksempel er.
Hvordan får jeg fjernet "kommentar" funktionen på en side?
Hvordan styrer jeg hvilke "blokke" som vises på hvilke sider?
Jeg vil gerne selv bestemme mine URL's?
Drupal er jeg ret glad for, der er desværre bare for meget opsætning i det, for at få lavet en basis løsning, under basisløsning tænker jeg på WYSIWYG editor, image handling, galleri funktion. Der er alt for mange "moduler" som skal installeres og ikke mindst holdes opdateret. Drupal er også godt fordi du selv kan bygge stort set alt selv, hvilket også kan være en ulempe hvis man søger noget der er mere simpelt og ligetil.
Joomla syntes jeg også er nemt at arbejde med, er dog ikke glad for at mange gode "extensions" er der synligt backlink til personen/firmaet som har lavet den enkelte "extension". Joomla er også utrolig stort fil mæssigt.
Så hvis der er nogle af jer der kan anbefale en bog eller lign ang WP som CMS vil jeg rigtig gerne høre nærmere.