Jeg vil tro, at det, du efterspørger, er en liste med oversider (forældre). Den er sådan set ikke så svær. Jeg vil tro at dette vil virke fint til din topmenu:
<?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&title_li=&depth=1'); ?>
Værdien "depth=1" gør at kun de øverste sider i hierarkiet viser, dvs. forældrene.
I din sidebar har du også nogle sider. Der vil du kunne bruge samme tag på denne måde:
<?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&title_li=&child_of=X'); ?>
Hvor det interessante er child_of=X. X skal være ID-nummeret på undersidernes overside. Altså undersidernes forælder. Det kræver selvfølgelig at undersiderne har den samme forælder.
Man kunne forestille sig, at du ikke ønskede den pågældende forælderside i din topmenu. Den skal måske kun bruges til at holde styr på dine undersider, men i øvrigt være en tom og neutral side. I såfald skal du have en exclude-værdi på din wp_list_pages i din topmenu:
<?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&title_li=&depth=1&exclude=X'); ?>
Igen er X ID-nummeret på den side, du vil udelade.
Jeg tror ikke min forklaring har gjort det mindre indviklet ;o)
Men når du har lavet tingene en gang for alle, så skal du (forhåbentligt) ikke tænke mere over det. De fleste temaer er født med en wp_list_pages i header.php, men jeg kan se, at det tema du bruger, er skruet lidt anderledes sammen. Så det er nok ikke så ligetil, når det kommer til stykket, men nu ved du (og andre) da lidt mere om wp_list_pages.