Hej
Jeg er ved at lave en hjemmeside for et lokalhistorisk arkiv hvor vi vil lave ejendomsbeskrivelser med billeder af hver ejendom i vores område.
Jeg havde forestillet mig en struktur hvor hver by har sin side hvorpå alle gader og husnr fremgår. Når der er lavet en ejendomsbeskrivelsen for en ejendom ville jeg så lave et internt link fra hvert husnr. Men hvordan laver jeg en skabelon og i hvad, og er der en anden løsning?
Dataene foreligger ikke endnu og vil blive lavet over længere tid så det skal det også kunne håndtere.
Nogen der har ideer til hvordan?
Louise
ide til tabelskabelon
(8 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 14 years siden #
-
Her du overvejet en struktur, hvor hver vej er en kategori og hvert husnr (ejendomsnr) på vejen er et indlæg (i vejens kategori) med ejendomsbeskrivelse incl. evt. billeder.
Arbejder i øjeblikket med denne: http://www.hjulsporet.dk, hvor noget tilsvarende skal bygges op på et senere tidspunkt.Skrevet 14 years siden # -
Hej Henning
Hvor sjovt at se din side, du må gerne lægge vejen forbi wwww.Hjerndruparkiv.dk
Din ide er brugbar men ikke helt det jeg drømmer om, så jeg er åben for flere ideer.
Jeg synes det kunne være rart hvis man havde dataene, matrikkelnr., byggeår, ejere osv i en tabel fx excel, men det er måske lidt svær mht billeder.mvh Louise
Skrevet 14 years siden # -
Har du undersøgt om lokalarkivernes registreringsprogram ARKIBAS (hedder det vist nok) kan være en del af strukturen.
Det kunne måske være hensigtsæssigt, hvis data gemmes i samme database som data om andre "gamle" ting, papirer, fortografier osv.
Udtræk herfra kunne så være det, der præsenteres i en eller anden strukur via WP.
Hvis det overhovedet er muligt, så kunne det hele startes med oplysninger hentet fra BBR-registret.
Det har egentlig ikke ret meget med WP at gøre, men kan alligevel være afgørende.Skrevet 14 years siden # -
Hej Henning
Ja det ville være oplagt, men det er Arkibas ikke designet til har jeg fået at vide fra vores kommunale arkiv, det er en mindre skandale og man kommer til at tænke Amanda, rejsekort mm.
mvh LouiseSkrevet 14 years siden # -
Så vidt jeg ved (har hørt på "vandrørene") så er ARKIBAS på vej i en Windows-baseret udgave (ARKIBAS 4).
Der, hvor jeg hjælper, snakkes der om 1. halvår 2012.Skrevet 14 years siden # -
Vi kører Arkibas 4 og nu ringede jeg direkte til Arkibas istedet for vores kommunale arkiv og det var godt for det viser sig at der er nogen muligheder for at lave ejendomsbeskrivelser, jeg får en email med beskrivelse og jeg videresender den gerne til dig.
Derudover så er der noget der hedder MiniArkibas hvor man kan få et søgefelt til sin hjemmeside så folk kan søge direkte i vores arkiv alene. Der er nogen ting med hvad der må publiceres der skal være på plads og der kan kun søges fritekst. Men det er da vist en rigtig god mulighed for at holde alle registreringer i Arkibas, hvilket jo er at foretrække. Se mere på http://www.arkibas.dk/mini-arkibas/demo.asp
Dette modul koster 1000,- + m, men det er ikke sikkert at det fortsat kan bruges når Det store online Arkibas kommer om 1-2 år.
Skrevet 14 years siden # -
Hej Louise.
De oplysninger er yderst nyttige.
Du må gerne videresende mail henning(snabela)hmnielsen.dk
mvh. HenningSkrevet 14 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved