Er der nogen som ved om det er muligt at automatisere upload af indlæg til en hjemmeside. Jeg har en hjemmeside hvor vi laver nogle indlæg og er i gang med en ny hjemmeside hvor nogle enkelte af de samme indlæg skal lægges op. Kan man på en måde gøre det sådan at hvis jeg har lavet indlægget på den 1. hjemmeside så opretter den automatisk indlægget på den 2. hjemmeside også?
Skrevet 2 years siden #
-
En måde kan måske være:
Wordpress kontrolpanel > Indstillinger > Skrivning
Der finder du følgende tekst (med felter til udfyldelse):
"Indlæg via e-mail
For at skrive indlæg til WordPress via e-mail skal du oprette en hemmelig e-mailkonto med POP3-adgang. Alle e-mails sendt til denne adresse vil blive udgivet, så det er en god ide at holde denne adresse meget hemmelig."Så kan du oprette en mailgruppe i dit mailsystem med de to mailadresser til de to hjemmesider og blot sende én mail - og der vil være samme indlæg på de to sites.
Jeg har prøvet det i en anden forbindelse og vedhæftede billeder bliver så lagt ind som billeder til indlægget. Men hvis der er behov for nogen videre redigering, skal det alligevel foretages på hver sin hjemmeside.
Jeg ved ikke om der er nemmere måder - kan jo være mere erfarne her i Forum har et godt bud.
Søgemaskinemæssigt mener jeg ikke det er en fordel med samme indlæg to steder - tværtimod. Det kan du lige have i tankerne.
(mail-metoden kræver nok lidt arbejde med at prøve det af, men sådan er det jo. Præd. 3, 13)
Skrevet 2 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.