Hej
Er det blevet muligt at indsætte kode i en post/artikel? Koden skal ikke afvikles, men vises som kode så andre kan se koden.
Og så også lige omvendt. Kan man få vist kode i n post? fx en iframe eller få vist en "img alt"?
/Jakob
God weekend:)
Hej
Er det blevet muligt at indsætte kode i en post/artikel? Koden skal ikke afvikles, men vises som kode så andre kan se koden.
Og så også lige omvendt. Kan man få vist kode i n post? fx en iframe eller få vist en "img alt"?
/Jakob
God weekend:)
Ja, du skl bare pkke det ind i det rette tag:
code: enkelt inie/enkelt ord
pre+code: multiline
Værdog opmærksom på, at det ikke er alle temaer der tager højde for kode i poster.
Når du skriver en post eller side har du 2 muligheder for visning:
Visuel og HTML
Hvis du sætter kode ind i HTML-visning vil den blive udført.
Hvis du sætter koden ind i Visuel-visning vil den kun blive vist
Det er ganske vist eller vist (sidste udtales med langtrukken i)
åh ja, det er da vist bare lige ud af landevejen.
Hvad nu hvis man gerne vil have koden vist som syntax/highlight, hvad gør man så?
Har prøvet at bruge code og /code men synes ikke lige det virker som her i forummet
Ville gerne bare skrive at i visual kan du give din tekst en anden farve, fed, italic og størrelse.
Nu skulle jeg lige tjekke med et par af mine WP'er og opdagede så at de havde forskellige Visual valg-ikoner.
Har du ikke 2 rækker med valg ikoner i visual skrivning så vil et af valg-ikonerne give dig den ekstra række.
PS. har du ikke nok valg kan du udvide med plugin'en: Ultimate TinyMCE
har fundet ud af at man under html visning får lidt andre valg ikoner i baren, deriblandt code :)
Jeg bruger WP Code Prettify.
Du kan se et ex. her : Temperatur 0-100°C
Du skal være logget ind for at skrive.