Hej, jeg er fuldstændig nybegynder ift. hjemmesider, html etc.
Har kigget på en tutorial på nettet om hvordan man installerer wordpress, men jeg kan bare ikke få det til at fungere.
Jeg har domæne, webhotel mm. hos one.com - jeg har fået lagt wordpress op via ftp, men der går ged i det, når jeg skal taste database osv. ind.
Jeg har rettet "wp-config-sample.php"-filen til "wp-config.php", har tastet min allerede eksisterende database-navn, og brugernavn ind. Prøvet med det password one.com sendte mig (da jeg oprettede domænet), og prøvet med det password jeg bruger når jeg logger på kontrol-panelet... ingen af delene virker. Host har jeg ikke ændret ved, så der står local host.
Hvad gør jeg galt? Hjælp! :)
Kan ikke finde ud af at installere wordpress på one.com
(5 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
Gør du sådan:
http://wordpresstema.dk/installer-wordpress-med-10-tommelfingreps mener ikke umiddelbart at der skal stå "localhost" men måske en der har one.com kommer på banen.
Mvh JohnSkrevet 13 years siden # -
ps mener ikke umiddelbart at der skal stå "localhost" men måske en der har one.com kommer på banen.
Har flere domæner hos one.com.
Nogle kører med "localhost" - andre med "domænenavn.dk.mysql" (hvis det er et dk-domæne ellers skal dk erstattes med ??????????????)Skrevet 13 years siden # -
Det kan være lidt svært at overskue men ved installationen har jeg ikke rettet i php config men bare tastet ind efter tekniske informationer fra one.com.
Host: localhost
Database Hjemmesidenavn_dk (bemærk det er underscore og ikke punktum som
skilletegn)
Brugernavn (User) Hjemmesidenavn_dk
Kodeord (password)Det du har fået oplyst fra one.comHer er gået ud fra landekoden er dansk (dk)
Efter gode anvisninger herinde fra, har jeg flere testsider kørende under samme domaine, og de kører fint.
Jeg håber at det er lidt hjælp.
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.Skrevet 13 years siden # -
Prøv dette - burde virke - bruger selv one.
i nedenstående eksempel hedder siden minside.dk
Databasenavn: minside_dk
Brugernavn: minside_dk
Password: det passord du har fået af one, og som hører til DATABASEN. Er ikke nødvendigvis det samme som f.eks. til kontrolpanel.
Databasehost: minside.dk.mysqlVær opmærksom på brugem af henholdsvis _ og . i ovenstående
Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question