Jeg driver en side om dansktopmusik, men det er der også andre der gør. Og jeg oplever ofte, når jeg besøger de andre sider, at deres indlæg er "cut & paste" fra min side. Nogen der har en nem løsning på dette problem - eventuelt en plugin?????
Kopibeskyttelse
(6 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
http://wordpress.org/plugins/wp-copyright-protection/ måske eller:
copyscape
Kan scanne nettet for kopi af sider og indhold.Derefter sender du vedkommende en regning eller beder dem om at fjerne det.
Mvh JohnSkrevet 13 years siden # -
Lyder som en fed idé. Jeg har jo copyright offentliggjort på min side. Har overvejet at jeg næste gang vil lave en bevist fejl, f.eks. bytte 2 numre på en hitliste, når de så gør det samme må de have et forklaringsproblem :)
Skrevet 13 years siden # -
Du kan ikke beskytte dig på at folk kopierer dit indhold — det er så godt som umuligt.
Som John siger, så er dit egetforfattede indhold din ejendom. Skriv i første omgang til dem der kopierer og bed dem om at lade være. Hvis det ikke hjælper, så er du i din fulde ret til at sende dem en regning.
Men wp-copyright-protection som John anbefalede hjælper da mod ikke IT-nørder. Jeg kan se at du er færdig med at markere teksten. Så kan du hugge den i RSS, men så går du glip af formateringen - og jeg tror faktisk det er formateringen de går efter. Jeg er enig stffn i at du ikke kan beskytte dit indhold, men du kan besværliggøre tyveriet. Det med at sende en regning ville jeg pokkers gerne undgå :)
Du skal bare passe på, at du ikke generer dine egentlige brugere ved at ligge for mange forhindringer.
Det er jo bare at slå JavaScript fra i browseren, så virker din beskyttelse ikke mere. En content scraper er også ligeglad med beskyttelsen.Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question