Hej
Jeg er ved at bygge en side til en ven der filmer med drone, Her kunne jeg godt tænke mig at indsætte et login system, således at kunden kan logge direkte på hans egen server (nas) for at hente deres billeder/film
Siden ligger "ude i skyen"
Hvordan gør jeg det, gerne med et plugin der er nemt at sætte op ?
Login til extern server
(4 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 1 month siden #
-
Har din NAS fast ip-adresse? eller har du en ping-adresse(Dynamic DNS)?
Mit fibernet-selskab tillader ikke at man blot opretter en ping adresse også tilgår NAS'en fra den, så jeg har måtte tilkøbe en fast ip.
DDNS: jeg bruger noip.com gratis version, men der er andre udbydere.
Når ovenstående er løst, så er det vel bare at have en video player plugin, for eksempel: Easy Video Player
Skrevet 1 month siden # -
Tak bolt, jeg er ikke helt klar over om hans net har fast IP, men indtil videre tror jeg det
tak for din hjælp med easy video player, jeg få kikket på detHmmm, som jeg ser beskrivelsen, ser det ikke ud til at man kan logge på extern enhed, og derfra downloade sine egne film/billeder, men jeg får den lige installeret og prøver derfra
Skrevet 1 month siden # -
Du skal heller ikke logge på NAS'enen, I princippet skal du have en netadresse på din mppe med video-filer på NAS'en Derfor er det vigtigt at du kender ip-adressen på dit lager.
Videomappen skal være "alle kan læse" men kun administrator af NAS'en kan uploade film.
Upload af film kommer ikke til at ske via Wordpress administrationen medmindre du laver din NAS om til en webserver og placerer din Wordpress installation der.Skrevet 1 month siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.