Hejsa
Jeg er ny på wordpress, og skiftede fra min blogger blog til wordpress for 1 måneds tid siden. Jeg er meget glad for wordpress, der er nogle fantastiske funktioner som man ikke har hos blogger.
Men jeg er stødt ind i problemer:(. På min blogger blog havde jeg et sted mellem 2500-3000 klik om dagen. Dette var årsagen til mit skift, så jeg kunne tjene lidt penge på bloggen. Men nu her efter 1 måned kan jeg tydeligt se at trafikken ikke er fuldt med mig. Jeg har højst 750 klik på den nye blog om dagen nu. Jeg havde min blogger blog på domænet annetteskager.com, som jeg så flyttede over til Unoeuro og oprettede en wordpress blog. Det endelig ryk fra den ene blog til den anden skete først da den nye blog var helt klar og alle indlæg importeret. Men altså samme domæne på den nye som den gamle.
Kan I komme med input til hvad der er sket under flytningen? For jeg er næsten grædefærdig:(.
Jeg har fundet lidt links fra google der var døde, der er lavet en redirection så de virker nu. Herefter slo det mig at andre bloggere har en blogliste hvor de viser hvilke andre blogs de læser. Disse links virkede heller ikke, da jeg havde fået af vide at jeg skulle slette den gamle blog fuldstændig. Den har jeg så genskabt, slettet alle indlæg og lavet en redirection i skabelonen, til min nye side.
Så er der links fra bloglovin, de links viser den nye side, men en fejl 404 side. Hvordan kan jeg sno mig udenom det? Jeg prøvede at lave en redirection på dem også, men de virkede ikke.
Jeg håber at nogle af jer kan hjælpe, for jeg er helt på herrens mark:(
På forhånd tak
Min trafik er væk
(9 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 9 years siden #
-
Hej
Et link til din side vil hjælpe
Skrevet 9 years siden # -
Selvfølgelig;). http://annetteskager.com :)
Måler du trafik på den samme måde?
Når du skriver det sådan bliver jeg da i tvivl. Det er blogger og wordpress der måler det, og tænker at antal klik (blogger) er det samme som views (wordpress)? Jeg kan også se på min google analytics at besøgstallet er styrtdykket lige den dag jeg rykkede mit domæne til den nye blog. Så tænker at der er en sammenhæng?
Jeg ved ikke hvad 'Klik' betyder i Blogger-termer, men det er ikke nødvendigvis det samme som et 'View' i WordPress-termer.
Der kan også være forskel på hvornår det tæller som et nyt besøg.Skrevet 9 years siden # -
Okay. Men Google analytics kan jeg vel regne med tæller på samme måde på begge blog typer. Og kurven styrtdykker jo den dag jeg rykkede fra den ene blog til den anden. Jeg må bare arbejde på noget med noget SEO og se om jeg finder løsningen undervejs. Synes bare det er et dramatisk fald fra den ene dag til den anden.
Okay. Men Google analytics kan jeg vel regne med tæller på samme måde på begge blog typer.
Det kommer helt an på om det er sat op på samme måde.
Du mangler meta description på en del sider,incl din homepage http;//annetteskager,com!!! Du har også de samme meta descriptions på reply sider som f.eks hindbaer-mousse-med-hvid-chokolade?/reply=1991 og hindbaer-mousse-med-hvid-chokolade?/reply=2091.
Du mangler muligvis også alt tekst på nogle billeder.
Hvilken SEO plugin bruger du?
Skrevet 9 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.