Nu har jeg fået en pæn afstand i tekstafsnitne, men hvordan får jeg mindre afstand imellem tekstafsnitne, jeg kunne tænke mig 2/3 linje højde eller noget i den retning.
Mindre afstand mellem afsnitne
(21 indlæg) (4 voices)-
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.Skrevet 12 years siden #
-
Nu har jeg fået en pæn afstand i tekstafsnitne, men hvordan får jeg mindre afstand imellem tekstafsnitne, jeg kunne tænke mig 2/3 linje højde eller noget i den retning.
Muligt at jeg misforstår, men er det virkelig din mening at afstanden mellem afsnit skal være mindre end afstanden mellem linierne ??Skrevet 12 years siden # -
Det er ikke helt nemt, men når man trykker enter/linieskift får man en hel linje luft, det jeg ønsker er 2/3 linje.
Skrevet 12 years siden # -
Så skal du have ændret på
marginmellem dinep-tags.
Har du et link til din side, så er det lidt nemmere at hjælpe?Skrevet 12 years siden # -
Måske dette plugin: Ultimate TinyMCE - en udvidelse af den indbyggede editor.
Det har en mulighed for "return" uden ekstra afstand.
se evt her på testside: http://www.wpblog.dk/?p=2812Skrevet 12 years siden # -
Der er forskel på "ny linie" og "nyt afsnit".
Ny linie: Shift+Enter
Nyt afsnit: EnterIngen grund til at installere et plugin for det — det er der også i default editoren.
@stffn
Selvfølgelig - det man først bliver blind på er ...... Man lærer så længe man lever.Skrevet 12 years siden # -
Jeg har installeret Ultimate TinyMCE, jeg kan ikke forestille mig ikke at have den og det er den der sikre normal linjehøjde, Shift Enter flytter teksten ned på næste linje og Enter laver et nyt afsnit med et meget stort mellemrum (ligesom i Word).
Der skal være en afstand mellem afsnitene men ikke så stor.Skrevet 12 years siden # -
Ok, så er det
line-heightdu skal have fat i.
Den kan du ændre i dit CSSSkrevet 12 years siden # -
Lige nu ser løsningen sådan ud `<p style="line-height: normal; margin-bottom: 10px;">´ og det virker, lidt omstændigt men et skridt på vejen.
Du bør ikke skrive det direkte ind i din HTML men holde det i din CSS.
HvisNår du skifter tema engang, så vil du skulle rette alle dine artikler mm. igen og det gider du nok ikke bruge tid på.Skrevet 12 years siden # -
Det har du ret i, men nu ved jeg hvad jeg skal justere og så må jeg så finde det rette sted.
Din CSS fil er minified, så det er lidt svært at sige hvor det er henne, men du skal finde det sted hvor der står noget i stil med:
"
p, #content p{marigin-bottom: 1.5em;}"Her skal du ændre "
1.5em" til "10px" og derefter indsætte "line-height: normal;"Derefter skal du have fjernet alle de steder i din kode, hvor du har indsat dette direkte i din HTML.
Tak for hjælpen, jeg vil straks lede efter det, den der margin-bottom kunne godt være 1.0em så jeg tror det duer.
En anden ting hvorfor skal der være al den luft i linjeafstand og afsnits afstand, det er jo ikke læsevenligt.
En anden ting hvorfor skal der være al den luft i linjeafstand og afsnits afstand, det er jo ikke læsevenligt.
Det er der helt sikkert delte meninger om.Skrevet 12 years siden # -
@jmorten
Den testside du linker til bruger weaverII? Det du ønsker er indbygget i temaet. Se hvor du stiller det. Default er 1.5em
http://www.moellerjensen.dk/space.jpg
Og ja - der er mange fordele ved at bruge weaver :-)
@jensnyhavn
Den havde jeg overset - kan man bruge værdier under 1 - f.eks. 0.8Skrevet 12 years siden # -
Den havde jeg overset - kan man bruge værdier under 1 - f.eks. 0.8
Ja.
Eller kortere: ".8"Skrevet 12 years siden # -
@stffn
Tak - er med, men ikke sikker på, at Weaver kan "takle" værdier under 1.Supplement:
Jo - virker også i Weaver, når serverens cache får reageret på ændringer.Skrevet 12 years siden # -
Hold da op, det er jo nemt, tak igen, jeg havde en idé om at der var et sted hvor det kunne ændres, men der er jo mange muligheder og derfor overser man desværre ting.
Skrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question