hej
hvordan skifter jeg sprog i wordpress. Jeg er sikker på jeg ikke kan se skoven for bare... men nu giver jeg op.
mvh
zullut:)
hej
hvordan skifter jeg sprog i wordpress. Jeg er sikker på jeg ikke kan se skoven for bare... men nu giver jeg op.
mvh
zullut:)
Hej
Du skal formentlig "bare" have en værdi tilføjet i din wp-config.php: imellem de to enkeltcitationstegn skal der stå "da_DK" (uden anførselstegnene). Hvis det ikke hjælper, kan det måske være, at du ikke har fået sprogfilerne med. Hvor du finder dem, kan du se her: Installing WordPress in Your Language. Generelt beskrives procedurerne her: WordPress in Your Language.
Din wp-config.php ligger i den mappe, hvor mappen wp-content ligger. Måske hedder den www, men den kan vist i princippet hedde hvad som helst. Det defineres på serveren.
Mvh.
Georg
jeg har hentet config filen den ser ud som følger og jeg har skrevet da_dk ind i filen. i language mappen har mo og po filen hele tiden ligget men der sker intet når jeg kopre den ændrede config ind igen. skal man være logget ud af wp for at det kan gøres?
Mvh
zullut
language support.
*/
define ('WPLANG', '');
/* That's all, stop editing! Happy blogging. */
/** WordPress absolute path to the Wordpress directory. */
if ( !defined('ABSPATH') )
define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');
/** Sets up WordPress vars and included files. */
require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');
Når jeg skrev, at der ikke skulle være anførselstegn, så var det mine dobbelte, men de enkelte, der er i filen i forvejen, skal fortsat være der. Altså, der skal stå følgende:
define ('WPLANG', 'da_DK');
De po og mo filer, der skal ligge i languages-mappen under wp-content eller wp-includes, skal naturligvis være de tilsvarende danske.
Hvis det ikke hjælper, så må der vist mere teknisk kyndige til.
Du skal være logget ind for at skrive.