Jeg har tumlet lidt med at lave en webshop for min hustru.
Den er bygget op i Woocommerce og jeg har tilknyttet alle de gratis ekstra plugins som kan bruges i den forbindelse.
WooCommerce Admin Bar Tilføjelse
WooCommerce - All in One SEO Pack
WooCommerce Udskrift af Faktura og Følgesedler
Woocommerce Remove Quantity
WooCommerce Sequential Order Numbers,
WooCommerce Delivery Shipping Method,
Shoppen er i princippet færdig udviklet, men min hustru mangler endnu at få styr på alle sine varer.
Jeg har skrevet vejledninger til hende så hun selv er i stand til at sætte nye varer på hylderne og holde styr på lageret.
Fordelen ved at bruge WP med en webshop er at man kan kombinere blog og butik, dvs skrive nyheder om vejr og vind, nye produkter og hvad ellers man synes kan interessere veninderne.
For at køre WP skal man have et webhotel med php og MySQL samt mulighed for at kunne justere på ram-forbruget, da woocommerce kræver meget "albuerum" for at kunne te sig ordentligt.
Varer i webshoppen bliver i princippet skrevet ind som blogindlæg i kategorier, så er man fortrolig med blog systemet falder butik-delen meget naturligt.
Woocommerce kommunikerer ved hjælp af email, så når en kunde bestiller en vare, sendes der en email til kunden med ordre-bekæftelse og en email til forretnings-indehaveren eller pakkeriet - du bestemmer adressaten. Når varen skal færdig behandles: følgeseddel udskrives og salget afsluttes sker det i administrationspanelet.
Woocommerce har bla. gratis PayPal modul, men du har også andre valg muligheder. Min hustru har i første omgang valgt direkte bank-overførsel.
Du kan også købe tillægs-plugin til DIBS (50 USD), hvis du vil have en i følge Dankortbestemmelserne korrekt overførsel af penge (forretningen må først trække fra dankortet når varen er afsendt).
PayPal tager % af handlen, DIBS tager månedlig afgift.
Du kan se min min husrus shop her: fancyskirts.dk
God fornøjelse