Jeg har tænkt på, om det er muligt at omdøbe de standard-brugerfelter der er i WP?
Altså fx bruge AIM- eller Yahoo IM-feltet til telefonnummer
Er dette muligt?
Michael Hedegaard
Jeg har tænkt på, om det er muligt at omdøbe de standard-brugerfelter der er i WP?
Altså fx bruge AIM- eller Yahoo IM-feltet til telefonnummer
Er dette muligt?
Opret dine egne felter:
http://stffn.dk/2011/04/useful-wordpress-functions/
// Custom user profile fields
function my_custom_userfields( $contactmethods ) {
// Add contact custom fields
$contactmethods['contact_phone_office'] = 'Office Phone';
$contactmethods['contact_phone_mobile'] = 'Mobile Phone';
$contactmethods['contact_office_fax'] = 'Office Fax';
// Add address custom fields
$contactmethods['address_line_1'] = 'Address Line 1';
$contactmethods['address_line_2'] = 'Address Line 2 (optional)';
$contactmethods['address_city'] = 'City';
$contactmethods['address_state'] = 'State';
$contactmethods['address_zipcode'] = 'Zipcode';
return $contactmethods;
}
add_filter('user_contactmethods','my_custom_userfields',10,1);Hej Steffen
Jeg har prøvet at kopiere det over i functions.php men får følgende fejl på hjemmesiden:
Fatal error: Call to undefined function add_filter() in /xxxxxx/xxxxxxx/naturistguiden.dk/wp-includes/functions.php on line 4701
Skal koden indsættes et bestemt sted?
(Jeg har prøvedet at indsætte det lige over ?> nederst i functions.php)
Er der nogen der har en idé om i hvilken fil jeg skal rette teksten?
Lige en besked for at prøve at tiltrække Steffens opmærksomhed. Eller andre der er erfaringer med at implemtere hans kode.
(Har prøvet at kontakte via den mail der står på hjemmesiden, men den er vist ikke aktiv længere, man får i hvert fald sine mails tilbage i hovedet.)
/xxxxxx/xxxxxxx/naturistguiden.dk/wp-includes/functions.php
er forkert
/xxxxxx/xxxxxxx/naturistguiden.dk/wp-content/themes/dit-tema/functions.php
er korrekt
Lige en besked for at prøve at tiltrække Steffens opmærksomhed. Eller andre der er erfaringer med at implemtere hans kode.(Har prøvet at kontakte via den mail der står på hjemmesiden, men den er vist ikke aktiv længere, man får i hvert fald sine mails tilbage i hovedet.)
Jeg har nu fået opdateret min mailaresse på hjemmesiden — havde ikke lige luret at mine mailforwards ikke længere virkede efter jeg var flyttet til en ny host — tak for heads up!
Som maxemil skriver, så har du rettet i den forkerte fil — har du fået det til at virke?
Hej Steffen
Yeps. De ønskede felter er i hvert fald synlige, når man går ind og redigerer sin profil.
Er der ikke indbygget i WP en brugerliste og/eller mulighed for at vise brugere? Det er der vist desværre ikke?
Jeg har prøvet plugin'et "WordPress Users" som både kan vise en brugerliste og brugerprofil. (http://www.naturistguiden.dk/?page_id=587) Desværre kan det kun vise udvalgte standard-felter fra WP-brugertabelen. Jeg vil også gerne have den til at kunne vise kontaktoplysninger (fastnet, mobil, mail og adresse)
Måske det er bedre at kaste sig over et andet bruger-plugin? Nogen anbefalinger?
Er der ikke indbygget i WP en brugerliste og/eller mulighed for at vise brugere? Det er der vist desværre ikke?
Jo, du kan vel bare klikke på "Users/Brugere", så bliver de listet.
Hej Steffen
Jeg ville gerne, at andre end administratoren også kan se brugeroplysningerne. Alle registrede brugere, eller dog kun dem der har adgang til det efter begrænsninger lavet med "Page Security by Contexture" til hvem der kan se brugerliste/brugerprofil.
/Michael
Du skal være logget ind for at skrive.