Hej der.
Jeg er ret ny her, og på WP.
Efter min installation, har jeg fået denne her API nøgle til AKISMET og det er aktiveret.
Der er så en opdatering som desværre fejler med følgende besked:
"Opdateringspakken kunne ikke installeres. PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file 'C:\WINDOWS\TEMP/akismet.tmp'"
Det bekymrer mig lidt at der nævnes WINDOWS i fil-stien ... jeg kører MAC.
Kan nogen give mig en forklaring???
På forhånd tak.
Opdatering af plugin AKISMET fejler med
(13 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 11 years siden #
-
Hvor er siden hostet henne?
Hvornår er denne opdatering kommet?Skrevet 11 years siden # -
Slet akisimat plugin og installerer det igen. Hvis du ikke kan slette det fra backend så slet det direkte på serveren (fpt)
Skrevet 11 years siden # -
stffn: Hostingen er privat.
jensnyhavn:
Jeg har nu afinstalleret/slettet akismet og forsøgt at installere version 2.5.7 hvilket giver mig følgende besked (igen):"Opdateringspakken kunne ikke installeres. PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file 'C:\WINDOWS\TEMP/akismet.tmp'"
Hvis du ikke kan slette det fra backend så slet det direkte på serveren (fpt)
Har du prøvet det?Skrevet 11 years siden # -
Jeg fik det slettet fra backen, men endte dog med at slette mappen aksimet fra FTP.
Som jeg (nu) læser fejlbeskeden, så ledes der efter en fil på Windows, hvilket jo er klart den ikke kan finde, da jeg mener hjemmesiden er hostet på linux (det har jo ikke noget med min MAC at gøre). Jeg har derfor downloadet zip-filen, unzippet den, og uploadet den derved dannede mappe til hjemmsiden, aktiveret aksimet i WP og vupti, det ser ud til at virke fint.
Jeg skulle vist lige lidt mere ind i teknikke med WP :-)Det samme må jeg vist gøre med en WordPress opdatering der er kommet (3.5.1), men her er jeg lidt på herrens mark for hvor hvordan får jeg lige opdateret fra den unzippede fil?
Ja din server er en linux server. Men det skal du slet ikke tænke på. Og har heller ikke hørt om nogle problemer der kan relateres til MAC. Så du kan være ganske tryg.
Vedr. opdatering:
Kan du gøre direkte fra WordPress backend. I venstre menu er det et punkt opdateringer. Så der er ingen grund til at downloade en zip-fil. Fra backend går det hele automatisk.
Det var også det jeg forstod, at det var nemt at opdatere fra backend. Nu har jeg klikket på knappen "opdater nu" og får så disse linier:
==>
Henter opdatering fra http://da.wordpress.org/wordpress-3.5.1-da_DK.zip…Pakker opdateringen ud…
Opdateringspakken kunne ikke installeres.: PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file 'C:\WINDOWS\TEMP/wordpress-3.tmp'
Installering mislykkedes
<==Det virker ikke helt så automatisk, som jeg troede.
Jeg har Mac og opdateret til 3.5.1 via backend. Ingen problemer, så tror ikke du behøver at være bange for at det er Mac-relateret.
Ja, har nu læst denne tråd igen - og det er det manglende/forkerte TEMP der er problemet.
Fandt løsningen i denne tråd
http://wordpress.org/support/topic/pclzip_err_missing_file-4-missing-archive-file-cwindowstempwordpress-3Her har jeg lige indsat løsningen. Vil dog anbefale at du downloader wp-config og retter den på din egen computer i f.eks notebook.
You need to ftp your server. Find the folder called wp content. Right click on it to create a new directory/folder. Call it TEMP. A new directory/folder called TEMP will appear in list. Now find the file wp-config. Right click on it and select edit. You will need to open it with notepad or another text editor. Once open, at the very bottom, paste this line:- (all of it including commas)
define('WP_TEMP_DIR', ABSPATH . 'wp-content/TEMP');
save file...
That's it!..
Har du ikke lige mod på det nu må du smide WP filerne ind via ftp som du gjorde da du i sin tid installerede WP. Vælg overskriv. Det skulle virke. Men tag nu en backup af både filer og database først - blot som en extra sikkerhed.
Ahh, tak for informationerne. Jeg har renamet wp-config filen på serveren og her uploadet "original" filen, som jeg så har rettet til.
Jeg ser ikke fejlen, til gengæld står der bare linien ...
Henter opdatering fra http://da.wordpress.org/wordpress-3.5.1-da_DK.zip…
... og så virker det ikke som om der sker mere. Det er første gang jeg opdaterer, så jeg er ikke helt klar over hvordan jeg ser at opdateringen er gennemført. Forventer dog jeg får besked.
Du får besked og det burde ikke tage mange minutter.
Jamen altså. Havde lige overset at TEMP skulle ligge i wp-content mappen. Det er nu gjort og opdateringen er bare ræset igennem :-)
Tusind tak Jensnyhavn
Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.