Hej til Wordpresserne !
Jeg plejer at få rigtig gode svar her på Dansk Wordpress Forum, så jeg prøver lige med et spørgsmål mere.
Ved overflytning (kopiering) af en Wordpress-installation mellem to pc'er, til kørsel under lokale Apache-servere, opdagede jeg at installationen hentede Apache-portnummeret, (standard port 80) fra den konfiguration der var på den pc installationen oprindeligt var på. Dette selvom serverportnummeret ikke redigeres i wp-config filen.
Det gav et problem fordi port 80 var blokeret på den første pc, hvor Wordpress først blev installeret på, og det derfor var nødvendigt at anvende et andet ledigt portnummer. Dette portnummer fulgte så med ved overflytningen, og den eneste måde jeg kunne omgå problemet, var ved at ændre Apacheserverens portkonfigurering på den pc Wordpress blev flyttet over på.
Mit spørgsmål er, når man har installeret Wordpress, lokalt eller på en webserver, gemmes serverens portnummer i en af installationen filer, hvor det kan redigeres ?
Hvis det kan kan man undgå at skulle pille i serverkonfig på den pc man flytter installationen over på, og nøjes med at ændre i Wordpress-installationen.
Jeg håber mit spørgsmål er til at forstå, ellers må jeg omformulere det :-)
resolved