Jeg vil gerne lave et pasword der skal udfyldes for at komme videre ind til alle undersiderne.
Version 3.1.2.
Hvordan laves det?
Jeg vil gerne lave et pasword der skal udfyldes for at komme videre ind til alle undersiderne.
Version 3.1.2.
Hvordan laves det?
Kan laves med htaccess.
Prøv en søgning
Tak, men jeg tror mit ønske løses med WP plugins - som jeg netop har fået til at fungere.
/ Bjarne
DBA hjemmesideJeg er nu blevet klogere på hvad plug-ins er for noget - smart. Jeg har tænkt en del på hvad John mente med "Kan laves med htaccess" - mener du en plug-in der hedder sådan?
Har endnu ikke fået løst mit problem...lærerig process.
1 Jeg ønsker åben adgang til hovedside (generel info) - her mulighed for at registrere sig som nyt medlem. Anbefalet plug-ins herfor?
2) Herefter bruger/password for at komme videre ind til resten af undersiderne samt blokken. Anbefalet plug-in??
Den bedste og mest effektive plug-in jeg har fundet er "Force user log-in" - den giver desværre ikke åben adgang til forsiden. Findes der en tilsvarende, hvor log in ligger inde på selve forsiden?
Har også prøvet htaccess control/editor, men synes ikke rigtigt det virker - har været inde i settings, men forstår ikke alle udtrykkene.
Kan jeg få lidt mere hjælp for at komme videre? :-)
/ Bjarne
Jeg har tænkt en del på hvad John mente med "Kan laves med htaccess" - mener du en plug-in der hedder sådan?
Nej med htaccess kan du lave det sådan at brugeren skal taste adgangskode for at komme til din side overhovedet.
Du kan vel lave adgangskontrol til de sider du ønsker med Wordpress, uden et plugin
Jo det ved jeg - men så skal der vel tastes password hver gang du går ind på en af disse undersider (besværligt).
Det ville jo være mere elegant om man kunne blive lukket ind en gang for alle undersider incl blokken - findes der nogle enkle snuptag herfor?
Blokken ønsker jeg heller ikke skal være offentlig - her ønskes også password. Til dette har jeg endnu ikke set nogle plug-ins der klarer denne opgave? Kan jeg få lidt hjælp til hvordan dette løses?
/ Bjarne
"Page Security by Contexture"
prøv at se nærmere på dette - kan lukke dele eller hele dit site af for alle andre end de udvalgte.
Mange utrolig flotte hjemmesider du linker til.
Jeg har nu aktiveret plug in "Page Security by Contexture" læst beskrivelsen for quick start...jeg åbner "Page Security" i WP settings og vil lave edit screen jvf. beskrivelse i Quick start ..--> Her går jeg i stå og kan ikke lave mine settings.
Kan nogen hjælpe mig videre ad denne vej? (er jo lykkedes fint for andre)
/ Bjarne
Quick Start / Page Security
This will walk you through protecting your very first page. Let’s assume you want to limit access to a particular page to only registered users. Here’s how we’d do that:
1.Go the page’s Edit screen – the one where you would normally make changes to the page.
1. se under Indstillinger > Page security
2. Se under brugere > Groups
3. Opret/rediger side/indlæg > sikkert i højre side af skærmen > Restrict Access
Det er længe siden jeg har brugt det, men håber det hjælper dig på vej
Du kan også lave en multisite installation, hvor "hoved-installationen" er åben for alle og så har du et underdomæne til det lukkede site. Måske overkill, men absolut en elegant løsning. Dermed kan du jo også få forskellige grafiske udtryk på det åbne site og de lukkede osv.
Tak for det råd med et underdomæne - det lyder ivhertfalf til det vil kunne løse mine problemer.
Vdr. din hjælp Henning - så kan jeg følge din vejledning, men kører i stå vdr. "restricted access" (kan ikke finde dette).
Er der mon mere hjælp at hente?
/ Bjarne
se her: http://www.wpblog.dk/ - sådan ser min ud
Du skal være logget ind for at skrive.