Jeg kan ikke finde ud af at putte porto på mine produkter i WP e-Commerce... hvordan gør jeg det?
(www.fauerflora.dk/froebutikken)
Grafisk Designer & Multimedie Integrator
Jeg kan ikke finde ud af at putte porto på mine produkter i WP e-Commerce... hvordan gør jeg det?
(www.fauerflora.dk/froebutikken)
Brug det her plugin wpsc-simple-shipping.
Du sætter det op inde i Indstillinger --> Butik --> Forsendelse --> Fixed Rate.
mvh
Dan Mortensen
Hvis det er én pris som du holder fast, så kan du altså bare nøjes med at:
1. gå til indstillinger -> butik -> Forsendelse
2. mouseover på Flatrate og klikke edit
3. indtaste din forsendelsespris
4. gemme og så kommer det på dine forsendelser
NB du skal under forsendelse huske at klikke Benyt levering af.
Problemet med Flat Rate er bare at man ikke kan skrive hvad man sende med, fx. Post Danmark eller GLS + jeg har også haft et lille irriterende problem rate bliver skrevet i valuta dollars, kunne sikkert fixes rimelig let, men plugin løser det hele i et enkelt hug :-)
Men ellers er fremgangsmåden den samme efter indstallering og aktivering af plugin som Thomas beskriver, eneste forskel er at Fixed Rate bliver tilføjet listen.
mvh
Dan Mortensen
Det prøver jeg lige... undskyld min langsomme tilbagemelding, men har ikke været på i lang tid.
Nu har jeg installeret wpsc-simple-shipping og lavet indstillingerne, og der er også kommet et Total Levering på ordrer bekræftigelsen, men der kommer ikke noget beløb med nogen steder, og de felter jeg har lavet under Fixed Rate er der heller ikke.
Hvad gør jeg forkert?
Ja jeg har klikket ja til:
Benyt levering: Ja Nej
Hvis du KUN sælger digitale produkter skal du vælge nej for at deaktivere levering på din side.
Under Generelle indstillinger
Hmm underligt, jeg er jo skiftet til woocommere, men har stadig et testsite, som kører med wp e-commerce, og der fungerer det fint.
Man kan selvfølgelig indtaste en forsendelsesudgift pr produkt (på produktsiden, men så løber leveringen hurtigt op).
Så jeg er desværre lidt lost, beklager.
ØV... men selv om jeg indtastede en forsendelsesudgift pr produkt (på produktsiden) så kommer det ikke med.
Hvorfor skiftede du til woocommere?
Det skyldes flere ting:
- Jeg synes styringen af varianter var besværlig i wp e-commerce
- WP e-commerce sænkede hastigheden i backenden betragteligt
- Woothemes er meget aktive i deres udvikling, så man er sikret fremdrift
- WP e-commerce formatterede varer med mange billeder tilknyttet grimt
- WP e-commerce var hæmmende i brug ifht mulighederne i deres post-type product
Der er sikkert flere ting, men det vil jeg fortælle mere om på den kommende WordCamp (den 12. og 13. november), hvor jeg fortæller lidt om at etablere en virksomhed med dertil hørende webshop mm.
Du skal være logget ind for at skrive.