Jeg prøver at oprette en engelsk version af min hjemmeside. Jeg har prøvet at installere div plug-ins, men er begrænset af php version 4.1 og wp 2.6.1. Jeg har nu oprettet en undermappe i roden jeg kalder "uk". Der har jeg lagt en kopi af hele mit site, derudover har jeg exporteret alle tabeller i databasen, og importeret dem med samme navn efterfulgt af "uk". Fx "wp_spmediagroup1comment" er blevet til "wp_spmediagroup1ukcomment".
Derefter har jeg ændret i wp-config.php hvor jeg har tilføjet linien
"$table_prefix = 'wp_spmediagroup1uk';"
Problemet opstår når jeg vil editere i den engelske version og smide mine oversættelser ind - så hopper den over i mit "danske" cms modul. Kan i forstå denne kryptiske mail, og kan i fortælle mig hvad jeg har overset?
På forhånd tak.
Problem med englelsk version
(7 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
Jeg har haft meget gode erfaringer med qTranslate, men kan ikke lige finde ud af om den kan køre på en så gammel PHP-version...
Skrevet 16 years siden # -
Jeg har faktisk prøvet at installere den og den viser knappen "Engelsk" inde i cms'en, men det er et dødt link...
Kan årsagen til at jeg ikke kan få lov at logge ind på min engelske version være at jeg skal køre en installation?
Hvis du kan, skal du sørge for at din uk-blog har den rigtige adresse/URL, under generelle indstillinger. Ellers vil du hele tiden blive sendt tilbage til den oprindelige adresse.
Du har fuldstændig ret, men i og med at jeg ikke kan komme ind på den engelske cms del, så har jeg prøvet at lave urlen om i den danske, altså fra http://www.kultursoejlen.dk til uk.kultursoejlen.dk - og jeg kommer så langt som til at få lov til at åbne hver sin cms, men når jeg så vil rette urlen tilbage til http://www.kultursoejlen.dk i den danske version, så retter den det automatisk også i uk delen - det looper for vildt og jeg tænker om der er nogen anden tilgang til et rette den url?...
Hvis du har mulighed for at tilgå databasen direkte, f.eks. via phpMyAdmin el. lign., kan du selv rette det i de tabeller der hedder noget med options.
Skrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved