Hej derude :)
Jeg sidder med lidt af et problem, som jeg håber der er nogen kloge wordpress hoveder, der kan hjælpe mig med.
Jeg er nemlig ikke særlig stærk i Wordpress og phpmyadmin selv- men har snart i et års tid, været i gang med at lave en blog via XAMPP. Men for nogle dage siden skete der det, at min computer skulle lave en opdatering. Og lige siden har jeg ikke kunne tilgå min wordpress blog.
:(
Den blev ved med at sige "Fejl ved etablering af databaseforbindelsen". Jeg forsøgt derfor at tilgå min database via Phpmyadmin - og her fik jeg også en stribe af fejlmeddelelser!
Det har jeg siden hen fået løst og kan nu komme ind og se min database igen :D
Men jeg kan desværre stadig ikke tilgå min blog :(
Jeg har derfor også været inden i wp-config og config.inc filerne for både at tjekke om oplysningerne var korrekte og for at præcisere den port den skulle køre bloggen på (localhost:3306) - bare for at se om det hjalp - det gjorde det dog umiddelbart ikke...tror jeg... til gengæld kan jeg se at når jeg skriver navnet på databasen ind i wp-config filen - kommer den selv frem med muligheden for at vælge den database - så tænker der burde være hul igennem....
Men det eneste jeg fik ud af, at præcisere porten, er at Wordpress vil have mig igennem "de berømte 5-minutter" installation.
Den er dog ikke helt identisk med den man skulle igennem første gang, man installere Wordpress - jeg skal eks. ikke skrive brugernavn (for det findes) eller adgangskode - blot indtaste websidens navn og min e-mail.
Men hvorfor skal jeg egentlig det? Wordpress er jo installeret og hvis jeg gør det, mister jeg så alt det jeg har arbejdet på? Det vil jeg blive enorm ked af, eftersom jeg har brugt meget tid i at modificere et child theme så bloggen blev helt min egen :(
Jeg håber virkelig der sidder nogen skarpe mennesker der kan hjælpe mig