Hej, jeg har set på forskellige sites, at det kan lade sig gøre at trække et RSS-feed over til en alm. HTML-side. Men hvordan... Jeg vil gerne have mulighed for at vise fx overskrift og en enkelt linie på 2-3 indlæg, som så kan linke til bloggen. Nogle, der kan hjælpe?
Publicér til HTML
(8 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 4 years siden #
-
Dit spørgsmål er lidt uklart, men som jeg forstår det, så vil du have vist et RSS feed på en "alm. HTML siden"?
Er det korrekt?I så fald, skal det være på en side på din wordpress blog eller i din sidebar?
Eller måske et helt andet sted?Skrevet 4 years siden # -
Jeg ved ikke om du kan gøre det i ren HTML, men du kan i PHP. Se vejledning her.
Skrevet 4 years siden # -
Jeg prøver lige at fordanske lidt... Det, jeg gerne vil, er såmænd bare at trække de første 2-3 overskrifter ud fra bloggen og lægge dem ind som links på en anden side - altså helt unden om Wordpress.
Det kan sikkert lade sig gøre, men hvorfor lægge WordPress i en undermappe? Det er jo et Content Management System, så du kan styre det hele på en nemmere måde, hvis du ikke gemmer det i en undermappe. Måske ville det hjælpe, hvis du postede et link til din side.
Idéen er, at Wordpress kører på ét site, men at jeg gerne på et par andre sites, jeg har, kan vise de nyeste indlæg fra bloggen. De andre sites er lavet i FrontPage.
FrontPage ... *running for cover*
Du skal nok tænke i scripts, snarere end i WordPress. Det her ser fornuftigt ud:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex18/rssdisplaybox/index.htm
Jeg googlede (ups, det må jeg ikke sige) på "rss scripts".
Hej igen,
Jeg ved der er et plugin der henter rss ind og viser det som alm. indlæg på din Wordpress. Jeg kan dog ikke finde det lige nu.
Jeg har noget andet til dig, som jeg tidligere har brugt til at samle interessante RSS feeds og vise de nyeste fra flere forskellige sider.
http://carthik.net/blog/vault/2004/04/09/fof-powered-subscriptions-page-hack/
Ja det er en gammel guide, men nu er hverken Wordpress eller RSS nyt :)
Skrevet 4 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question