Hej alle,
Jeg driver et websted, hvor langt de fleste sider er statiske. Dog har jeg fra min nyhedside kald af to kategorisider med 'indlæg'.
Problemet er som følger: Kategorisiderne samt de underliggende sider med indlæg har layout som min forside. Det indebærer at header-image mod min vilje er synligt på kategorisiderne og underliggende sider med indlæg.
Jeg kan ikke finde noget sted, hvor jeg kan indstille layout af kategorisider. (Jeg kan gå ind i i indstillinger og skjule header-image helt, men så kan jeg desværre ikke tvinge det frem på forsiden.)
Platform: http://www.fcgreve.dk med Weaver II Pro.
Kan nogen give et godt råd eller henvise til funktionen???
Redigering af kategoriside
(9 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 8 years siden #
-
I stedet for at bruge kategorisider kan du bruge skabelonen Page with Posts som giver dig mange indstillingsmuligheder. Se dette link
http://www.moellerjensen.dk/testwp/indlaeg-pa-sider-page-with-posts/
Ovenstående gælder kun dine 2 "nyhedssider" men ikke de indlæg du linker til på siderne. Hvis du også ønsker at nyhedsindlæg skal have et særligt layout skal du lave det når du opretter det enkelte indlæg. Der er mange forskellige muligheder for at style enkelte indlæg men hvis du vil have tips til hvad du skal gøre kræver det at du fortæller hvordan de skal se ud.
Men alt (stort set) kan lade sig gøre med weaver pro
Skrevet 8 years siden # -
Hej Jens... Nu har jeg naturligvis ikke haft tid til at prøve det endnu. MEN det ser ud til at være en seriøs og god løsning på problemet.
Det enkelte indlæg kommer typisk fra plug-in 'Postie' pr. mail. Grundlæggende skal det bare ligne de andre undersider.
Nu vil jeg i alle fald eksperimentere med din løsning og se, hvad jeg selv kan finde ud af derfra ;-)
Tusind tak for dit input!!!Skrevet 8 years siden # -
Hej igen Jens
OK - det var, som du pegede på, en nem og hurtig løsning.
Nu står så det lille spørgsmål tilbage... Har du en ide til, hvordan jeg kan gøre det samme for et indlæg, der postes via mail igennem 'Postie'? Med andre ord: Indlægget skal være som for nuværende, men uden header-image.
Har du lidt inspiration til en løsning?Skrevet 8 years siden # -
indsæt denne kode .single-post #header_image {display:none;} her
Weaver II Pro admin - Advanced options - den hvide box under Costom CSS Rules
Du skal dog være opmærksom på at den fjerner headerfoto fra ALLE indlæg. Ved ikke om du bruger indlæg andre steder en "nyhedsindlæg"?
Nej, alt skal væk undtagen på forsiden. Så det er netop en helt rigtig løsning!
Mange, tusind tak!Skrevet 8 years siden # -
Det var så lidt.
Hvilket plugin bruger du til din aktivitets side?
Beklager, Jens. Jeg lagde ikke mærke til dit spørgsmål!
Jeg benytter ikke noget plugin, men kører et feed direkte fra google calendar.Skrevet 8 years siden # -
Hov - jeg vrøvlede lidt... Jeg bruger delvist 'Google Calendar Events'
Skrevet 8 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.