Hej km,
jeg tror du selv skaber dine problemer, fordi du ikke forstår hvordan du skal bruge mulighederne på Servage.
Jeg går ud fra, at du har dit domæne oprettet på Servage, det skriver du i hvert fald. Dette domæne peger på en folder, som Wordpress skal ligge i.
Du tjekker navnet på denne mappe ved at klikke på Webserver i menuen, og List virtual hosts ud for dit domæne. Folderen står da under Document Root, og Status viser om det virker.
Du skal oprette en database, som Wordpress kan bruge. Du opretter en database ved at klikke på MySQL, og derefter knappen New MySQL Database. Giv databasen et navn og et kompliceret kodeord.
Oplysninger om databasen kan ligeledes tjekkes under MySQL. Klik på Info ud for din database. Her vil du se databasenavn, brugernavn, kodeord og server. Skriv disse oplysninger ned, og brug dem i den automatiske installer, når du installerer Wordpress.
Har du allerede brugt databasen til noget før, vil jeg anbefale at du opretter en ny og tom database, som du så bruger til Wordpress.
Så sletter du alt i den folder, som du tjekkede til at starte med. Upload så nyeste Wordpress med FTP. Det nemmeste er, at du ikke lægger Wordpress ind i en underfolder (f.eks. /www/wordpress), men det kan også bruges, hvis du vil.
Rettighederne på Servage er ændret på Servage på det seneste, så ejeren af folderne skal stå til "you" (rekursivt). Det kan du tjekke under Files - Filemanager
Når alt er uploaded, besøger du din hjemmeside med din browser. Du skal blot gå ind på http://www.domæne.dk, glem alt om at skrive den fulde sti til install.php.
Så følger den berømte 5 minutters installering. Læg mærke til at din databaseserver ikke hedder localhost, selv om det forudsættes i vejledningen, men det du har noteret under Server for MySQL.
Når ovenstående er udført, bør din nye Wordpress-blog virke.
Jeg kører som regel selv med "safemode=off". Det kan man indstille under Webserver - Virtual Hosts - Settings. Du *skal* vente de 3 timer, som Servage skriver, når du ændrer denne indstilling :-)
Ved at have safemode=off, undgår man problemer ved bl.a. upload af billeder via Wordpress. Og hvis man sørger for at holde sin Wordpress opdateret, er denne indstilling sikker nok. Evt. suppleret med et automatiseret backup-plugin.
Mht. om Servage er et godt webhotel eller ej, så tror jeg ikke du får bedre vilkår hos de andre foreslåede hoteller, eller andre i samme prisleje. Servage er godt, fordi man kan næsten alt rimeligt nemt, inklusiv vælge safemode til eller fra. Til gengæld er hjemmesiderne sjældent hurtige. Stabiliteren er dog forbedret væsentligt ift. tidligere.
Kører din side for langsomt, er trick'et at tage backup af databasen, slette databasen, oprette en ny database, og restore databasen. Herved kører den nye database på en databaseserver, der ikke er overfyldt, endnu.
Der mangler en 1-klik-installer af Wordpress på dansk, men følger du ovenstående vejledning, er det jo næsten lige så nemt :-)
/Frank