Hej
Har provet at fjerne "kategorier" og "søg" samt "arkiver" i side bar ,men så forsvinder alt i side baren ,er der en der ved om det kan lade sig gøre ?
side 1 (øverst i side bar ) skal rettes med text feks: side 1 rettes til text :model galleri
samt en ny bjælke længer ned med en anden text : feks familie foto osv så jeg kan adskille billed gallerierne.
siden det drejer sig om er
http://www.ibry.dk
Hilsen ib
Side bar rettelser/omdøbe
(6 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
Først vil jeg sige, at det virker lidt som om du bruger sider "forkert" (eller i hvert fald utraditionelt) :-) Alle de sider du har oprettet ville med fordel kunne være traditionelle indlæg.
Når det er sagt, så kan du bare gå til din sidebar: Udseende -> Widgets og så drag n' drop dem som du gerne vil have vist. Grunden til at de "forsvinder" skyldes formentlig at dit tema har en funktion der siger, at hvis intet er valgt, så skal nogle standard vises, men når du så begynder at vælge, så forsvinder alle standard-valgte.
Men hvad er det præcis du gerne vil vise i din sidebar?
Sælger lækkert design på designgrotten.dk. Hjælper med WordPress på babu.dk.Skrevet 16 years siden # -
Hej Thomas
Først 1000 tak for svar .ja det kan meget vel være jeg bruger den forkert , kan da godt være der er nemmer måde at gøre det på ,ved det ikke derfor, bruger jeg den sådan. men vil jeg lige kigge på igen .
Ang side baren.jeg kunne godt tænke mig at jeg kumme ligge nogle fesk sorte bjælker i mellem mine gallerier som man kan skrive i .hvis du ser i toppen så står der idag sider øverst oppe og nederst lige under om ibry står der kategorier det er sådan nogle bjælker jeg ville ligge ind med test Feks . en bjælke mellem sct hans 2009 og trylleshow hvor der stod børneteater ,håber du kan følge mig ,er lidt svært at forklare ,men prøver.
Hilsen ibSkrevet 16 years siden # -
Jeg forstår udmærket, hvad du vil lave og det kan WordPress ikke. WordPress arbejder ikke med sektioner. Det vil sige du har en sektion med 'Børneteater' og en anden med 'Trylleri' og deres respektive undersider listet hver for sig.
Det kan laves, men ikke på en nem måde, da du skal bede WP om at liste visse sider og ikke liste visse andre. Det gør du ved at liste alle siderne og eksludere nogle af dem. Smart nok, men hver gang du opretter en ny side, så skal du rundt og ekskludere den fra de lister, hvor den ikke skal være. Jeg ved ikke, om du kan følge mig.
Du kan dog arbejde med oversider (forældre) og undersider (børn). Så opretter du en række forældresider og undersider til disse. Forældresiderne bliver de 'bjælker', du taler om. De forældresidelinks kan måske styles. Jeg ikke sikker. Jeg ville lave en skabelon, hvor de relevante WP-tags var, men jeg er fra før widgets.
Det er muligt Thomas kender til nogle Page-widgets, der kan sættes ind flere gange om, hvor sider kan ekskluderes, og med en widget-overskrift, der kan styles.
http://codex.wordpress.org/wp_list_pages#Markup_and_styling_of_page_items
Skrevet 16 years siden # -
OK. Jeg er stadig ikke sikker på at jeg er med, men her er hvad jeg ville gøre hvis jeg var i dine sko :-)
1. Jeg ville overveje at vælge et andet tema. Ja det lyder måske lidt polemisk, men jeg synes at der er mange bedre Foto WordPress temaer, som ville kunne løse opgaven bedre end dit eksisterende. Det er dog en smagssag, og hvis du synes godt om det du har, så er det jo fint.
2. Jeg ville sætte mig lidt ind den måde du kan strukturere indhold med WordPress. Hvis jeg skal sige det lynhurtigt, så er der følgende ting i WordPress:
- Sider: Det er tit Kontakt, Om, Sitemap, Arkiver osv. altså ting, som er globale ift. dit site.
- Indlæg: Her ville jeg smide de billedserier du har i højresiden (altså dem som du bruger som sider). Det skyldes i særdeleshed, at jeg antager, at du vil få taget en masse billeder fra fremtidige Skt. Hans og bilshows mm. Derfor bliver din liste utrolig lang på sigt.
- Kategorier: Her ville jeg finde et sted mellem 4 og 7 kategorier, som kan favne alle de fotos som du tager. Det kunne fx. være modeller, bryllup, højtider osv. Det vil i høj grad være disse som du vil kunne segmentere på efterfølgende. Dvs. de sider, som vi har lavet til indlæg skal smides i de passende kategorier. Du kan snildt lave underkategorier, men jeg ville holde mig til få overkategorier. Du kunne jo også overveje en medie-tilgang her, hvis du fx overvejer at have tekst-indlæg og måske videoer, så kunne dine kategorier være: billeder, skriverier, video osv. Og under foto kunne du så vælge de 4-7 samlekategorier.
- Tags: Brug dem som du lyster, men overvej ikke at bruge alt for mange og alt for forskellige.
- Custom Taxonomy: skal du slet ikke bekymre dig om, men det er en smart måde at lave en kategorisering af tags, så det er lettere at lave en database, men det er mere smart hvis du har en film-, musik- eller blomstersamling du vil præsentere.
OK, nu har vi infrastrukturen på plads :-)
3. Nu kunne du så bruge kategorierne til at få vist det hele overskueligt. Hvis du har lavet underkategorier, så kan du vælge at få præsenteret det via den indbyggede kategori-widget. Hvis du er mere til at få dem adskilt én af gangen, så ville jeg bruge query-post plugin'et (mit ynglingsplugin, fordi du kan vise ALT med det). Netop fordi det kan alt, så er det lidt svært at forklare, men du kan se en lille introvideo her: http://wordpress.tv/2009/03/17/using-the-query-posts-widget-plugin-video-overview-tutorial
4. Jeg håber ikke at jeg har forvirret/skræmt dig fuldstændig, men ellers må du sige til :-)
Skrevet 16 years siden # -
Hej Mark og Thomas
1000 tak for jeres svar , kan se jeg er ude i noget som for mig er næsten er umuligt ,jeg vil lige overveje et andet tema til siden ,men syntes jeg har søgt og ikke fundet en der er på den måde jeg godt kunne tænke mig ,ved der er mange temaer ,men ville gerne se en der i brug som hjemmeside. En anden mulighed er jo også at jeg stiller nogle ting /krav op til en ny og så finder en der er skrap til at lave den ,men bliver sikkert for dyrt da dette jo kun er en hobby.
Hilsen ibSkrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question