Hej,
Jeg vil prøve at forklare mig selv så godt jeg nu kan.
Jeg vil gerne lave en ny side på min blog, hvor siden har sammen form som forsiden. Dvs. en side med flere indlæg, og ikke en statisk side.
Any idea?
Hej,
Jeg vil prøve at forklare mig selv så godt jeg nu kan.
Jeg vil gerne lave en ny side på min blog, hvor siden har sammen form som forsiden. Dvs. en side med flere indlæg, og ikke en statisk side.
Any idea?
Anyone?
Opret siden under »sider« og vælg den som forside...
Opret en kategori eller brug en du har i forvejen. Find ud af dens ID ved at gå ind på ditdomæne.dk/wp-admin/categories.php. I WP 2.5 skal højreklikke på linket til kategorien og vælge egenskaber. Nummeret står til sidst. F.eks. nr. 4.
Så tager du din index.php og gemmer som category-4.php. Det jeg siger her er, at du skal lave en kopi af din index.php og kalde den category-4.php. Når du åbner kategori 4, så burde den ligne din forside, men med indlæggene fra kategori 4.
Sådan er WP skruet sammen. Når du åbner en kategori, så tjekker den først om du har en kategori template. Har du ikke det, så bruger den (i sidste ende) index.php.
Det vil jeg tro, giver det resultat, du efterspørger.
Det hele er dokumenteret her:
Hej Mark,
Jo det er noget a la det jeg vil have. Men når jeg har oprettet en kategori og oprettet den tilhørende fil, hvordan kan jeg vise denne på min hjemmeside som en selvstændig side? Altså ligsom siderne Om os og kontakt.
Det behøver du ikke. Når du åbner den kategori lister du dens indlæg og resten vil ligne forsiden. Hvis du vil have den som link i din menu, så kik her:
Mange tak Mark.
Det var lige det jeg efterspurgte.
Du skal være logget ind for at skrive.