På hjemmesiden carconnect.dk er der et enkelt område, som driller lidt. Siden har en rimelig fart, men der er et punkt vedrørende billeder, som ikke er let at løse, jeg vil høre forummet om.
På hjemmesiden er der en masse billeder af nyere brugte biler til salg. Disse billeder ligger ikke på selve hjemmesiden, men trækkes i stedet fra en ekstern ressource, som jeg ikke kan gøre noget ved. Derfor kan jeg ikke få skaleret bil-billederne ned fra deres store størrelser ligesom WordPress plugins såsom Kraken eller tinypng fx gør med de billeder, man selv uploader til uploads mappen.
Mit spørgsmål er således: Om det er muligt at skalere/komprimere billeder som disse, når de ligger et ekstern sted?
Jeg havde selv en idé om at der kunne laves en php funktion til at skalere billederne, før de loades ind på siden – men tænker det vil blive ret omfattende at lave selv.
Det skal også siges at bilbillederne naturligvis løbende udskiftes, når en bil bliver solgt eller der kommer nye bilbilleder til.
På forhånd tak – hvis nogen kan give et godt bud på en løsning 😊
Skalering af eksterne billeder
(3 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 7 years siden #
-
WP beginners har en side om dette emne. På dette link:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-import-external-images-in-wordpress/
er der en video som viser hvordan man opdaterer alle indlæg med eksterne billeder således at de importeres til din sides mediebibliotek ved hjælp af et plugin som hedder Auto Upload Images (det er testet til WP ver. 5.1.1 og dermed opdateret!)
Derefter er det vel muligt at billederne skaleres efter sidens indstillinger.
Skrevet 7 years siden # -
Tak for svar Edvard - Kan være det kan løse problemet - Jeg er stadig en smule i tvivl, men vil afprøve det og vender tilbage med om det var løsningen senere :)
Skrevet 7 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved