Hej jeg har lige et spørgsmål ved skift af tema. Jeg kører med Blue Box 0.1 og har fundet et andet tema der ser bedre ud. Jeg har intet problem med at uploade og pakke det ud. Men mange af de andre temaer mangler et gallery plugin.
Disse er i Blue Box men ikke de andre jeg installerer.
gallery-comments.php (gallery-comments.php)
gallery-index Page Template (gallery-index.php)
gallery-picture Page
Hvordan og kan man indstallere dem bagefter?
mvh Henrik
Skift af Tema?
(11 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
Det lyder som om Blue Box 0.1 har et indbygget galleri.
Hvis du ikke vil ud i det helt store kode-eventyr, vil det nok være lettest at finde et galleri-plugin ved wordpress.Skrevet 15 years siden # -
Sidespring - og måske alligevel ikke
Jeg har oplevet Temaer som ikke indeholder image.php og så ikke vil vise billeder fra standard fotogalleriet. Efterfølgende har jeg så måttet kopiere fra default, eller selv skrive en og rette stylesheet.
Hvad sker der hvis du kopiere de manglende filer over i det nye tema?
Måske du også skal kigge lidt i temafunktioner: functions.php i det oprindelige tema og derefter klippe-klistre lidt?
ha en god dag
Mikael Boldt
Skrevet 15 years siden # -
Hej tak for info...fik selv ideen med at kopiere de album filer over fra et andet tema det virker fint...dog har jeg lavet en fejl og kan ikke gennemskue hvor jeg skal rette. Min backup retter ikke denne fejl i albummet, jeg kan ikke trykke edit når jeg feks vil editere/fjerne billeder.
Fejlen er: Fatal error: Cannot redeclare aniga_add_pages() (previously declared in /hsphere/local/home/najejegu/vg-racing.dk/wp-content/plugins/aniga_gallery.php:276) in /hsphere/local/home/najejegu/vg-racing.dk/wp-content/plugins/ANIga_updater.php on line 44 Har ledt efter den streng men kan ikke finde aniga_add_pages, har prøvet at kopiere Aniga Plugin over igen men uden held...nogen der har en ide?Skrevet 15 years siden # -
ANIga er en plugin http://wordpress.org/extend/plugins/aniga-gallery
Det ville jeg gøre:
1) kigge i administrations panel efter redigeringsmulighed
hvis det ikke hjælper så:
2) deaktiver plugin og aktivere igen
3) slet plugin og genindstaller pluginSkrevet 15 years siden # -
Kan ikke få det til noget som helst prøvede et helt andet plugin ...
Forfra igen med at installere Aniga...og følgende fejl "Ugyldig plugin" side når jeg trykker edit...Skrevet 15 years siden # -
PS alt andet virker, men ikke edit mode på albummet....
Hvis du kører WP 2.7.1, så er det måske vanskeligt at få et plugin, der kun understøtter WP 2.3 til at køre. Det er muligt, at det er til at fikse, men der er jo også andre galleriplugins, hvis du ikke kan få det på plads.
I øvrigt kan du hente en dansk oversættelse af pixeled – det må være det, du bruger, selv om jeg ikke lige kan få øje på footeren – på http://wordpress.blogos.dk, hvis du vil fortsætte med at bruge det.
Hmmm har skiftet uden held er nok bare mongol til det her. Har installeret den danske version tak for det var begyndt at rette manuelt men meget lettere når der findes en DK udgave. Så fejlen er der stadig: Ugyldig plugin ved edit af billeder.
Ja, pluginnet passer ikke til WP 2.7.1.
Man plejer i øvrigt ikke at fjerne linket med temaets og designerens navn i footeren. Det er vel nærmest det eneste, man bliver bedt om, når man bruger et tema, andre har lavet.
nå ok jeg klarer mig med en work around med det galleri. Tak for hjælpen.
Skrevet 15 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.