Jeg køre Mingle-forum på min hjemmeside, enlig-far.dk. Jeg super ked af selve forummet så jeg vil gerne have et andet system. Kan man det uden man miste alt (brugere, tråde osv) og i så fald hvordan? Er der evt en i kan foreslå?
SKIFT forum
(6 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 14 years siden #
-
Enten kan du selv forsøge at migrere til et andet forum - eller også benytte en service, der tilbyder en sådan migrering. Må jeg anbefale dig en service som f.eks:
Før vi kan besvare hvilket forum du så skal vælge, skal vi nok høre lidt om, hvorfor du er super ked af det eksisterende system ?
Skrevet 14 years siden # -
Mange tak Morten.
Jeg er ikke tilfreds med selve besked boksen, måden man skal indsætte billeder, youtube, links osv. Vil gerne at det blive med f.eks knapper som man ser ved vbulletin.
Desværre er økonomien ikke til sådannehttps://files.vbulletin.com/images/cart/screenshots/member_profile.png
Det koster at få god kvalitet - vbulletin er et oplagt valg hvis man ønsker den højeste kvalitet og den mest professionelle udførelse.
Ellers skal man jo "gå på komprimis" med f.eks. phpBB (som er det oplagte Open Source valg). Verdens største Open Source Forum (Joomla's internationale forum) er iøvrigt kørende på netop phpBB.
Hmm ok. Lad os antage jeg alligevel vælger at købe mig til kvalitet og tager vbulletin. Kan det så lade sig gøre uden at skulle ansætte en hær af folk til at programmere og dermed beholde, tråde, brugere osv? Hvordan gør jeg. Kan og vil ikke bruge det første link du sendte
ok, det lyder lidt hårdt. Hvad er der galt med mit link ?
Hvis du skal gøre det manuelt skal du enten finde en converter af en slags der kan foretage denne konvertering (jeg kender ikke en sådan), selv lave en manuel konvertering (du skal have et indgående, teknisk, kendskab til hvordan vbulletin er opbygget samt hvordan dit tidligere forum er opbygget database/tabelmæssigt) og iøvrigt selv være istand til at foretage den nødvendige installation og indsættelse af den konvertede database/de konverterede tabeller. Helt ærligt, så synes jeg 95 usd for gconverter.com's serviceydelse lyder som årets bedste køb. Jeg må til gengæld sige, at jeg ikke selv har haft fornøjelsen af deres service endnu, jeg leverer bare brainstorming ideer til dig :-)
Men det er også muligt, at du ved at google lidt, kan finde den nødvendige information, jeg siger bare, at du for måske 550 kroner kan komme i nærheden af en fuldstændig konvertering. Ja, jeg synes (sgu) det er billigt :-)
Er det et økonomisk spørgsmål (og det er jo helt fair, hvis sitet er et ikke-kommercielt site, er der jo normalt heller ingen økonomi tilstede i det) - så er det formentligt heller ikke vbulletin du kigger efter, men mere open source (læs gratis) værktøj som f.eks. phpBB eller tilsvarende.
Skrevet 14 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question