Hvordan slipper jeg af med alle spamkommentarerne?
Spam
(4 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Du installerer Akismet. Akismet er WordPress-udviklernes eget værktøj til at stoppe spam. Og det er godt. Rigtig godt. Hvis du bruger WordPress 2.0+ har du allerede et plugin kaldet "Akismet" installeret. Sådan gør du:
- Få en Akismet-API. Du skal bare tilmelde dig på WordPress.com. Du behøver ikke engang oprette en blog. Du skal bare vælge, at du kun skal bruge et brugernavn, når du registrerer dig. Efter aktivering får du tilsendt en e-mail, hvori du kan finde en "API Key". Det nummer skal du bruge i punkt 3.
- Hvis du ikke allerede har installeret Akismet-plugin, skal du downloade det her og gemme det under
/wp-content/plugins/
. - Aktiver plugin. Du har nu fået et nyt menupunkt under plugins kaldet "Akismet-indstillinger". Der skal du skrive din API-nøgle og trykke på "Opdater API-nøgle"
Så er du beskyttet med verdens bedste spam-dræber.
Skrevet 17 years siden # -
Hej René,
Det lykkes mig ikke at få min API-kode. Når jeg melder mig til wordpress.com og får min kode og sætter den ind, siger den, at den er invalid. Nogen idé om hvorfor?
Skrevet 17 years siden # -
Det er jeg aldrig stødt ind i før. Skal man evt. aktivere kontoen, før det kan lade sig gøre? Dvs. tjek din e-mail og se om ikke du har fået en aktiverings-e-mail fra wordpress.com.
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.