Jeg har tilmeldt min blog til blog stat. Kan se grafen når jeg logger på mit Global Dashboard, men den viser nul besøgende......Og der er besøgende på min blog :-)
Er der nogen der har et bud på hvad der er smuttet her?
Jeg har tilmeldt min blog til blog stat. Kan se grafen når jeg logger på mit Global Dashboard, men den viser nul besøgende......Og der er besøgende på min blog :-)
Er der nogen der har et bud på hvad der er smuttet her?
Det problem har jeg også haft - med Automattic Stats på egen hostede blog (så vi er sikre på, om vi snakker om det samme). Du skal tjekke dit template, om der står <?php wp_footer(); ?> et sted i footer.php.
Der står ikke <?php wp_footer(); ?> et sted i min footer.php. Er der et bestemt sted det skal stå?
Så vidt jeg husker, smed jeg det bare ind på skrømt, uden at det åbenbart ændrede noget synligt på bloggen. Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, hvad den gør... udover at give statistik-plugin'et et fokuspunkt. Bare skriv det et eller andet sted - hvis det giver knas, kan du blot flytte det.
Super. Statistikken virker nu :-) Tak for hjælpen!
Placeringen af wp_footer er mere eller mindre ligegyldig, selv om den skal stå inden de afsluttende </body> og </html>-tags. De fleste temaer har et div-tag som står for udseendet af footeren, og det ville oftest være en god ide at indsætte sin wp_footer her, men i dette tilfælde indsætter statistik-plugin'et et "usynligt" script, så placeringen er ligegyldig.
wp_footer er et såkaldt hook, med andre ord et sted hvor plugins kan indsætte kode / output / hvad de nu vil indsætte
Fra Codex:
wp_footer
Goes in the "footer" of a theme; footer.php template. Example plugin use: insert PHP code that needs to run after everything else, at the bottom of the footer.
Usage: <?php do_action('wp_footer'); ?>
-or- <?php wp_footer(); ?>
Det kendteste hook er nok wp_header, som oftest bruges af plugins til at sætte metadata, ekstra stylesheets eller javascripts ind i sidens header.
Og så slukker jeg for skolemesteren for i dag ... ;)
Du skal være logget ind for at skrive.